Billa plánuje v ČR další expanzi

1. 6. 2007 13:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Obchodní řetězec Billa, který převzal 97 supermarketů Delvita a zvýšil díky tomu počet svých tuzemských prodejen na 180, plánuje v Česku další expanzi. V následujících letech chce Billa v Česku otevřít několik desítek nových prodejen a její vedení při upevňování pozice na tuzemském trhu nevyloučilo ani nákup konkurenčních obchodů.
Generální ředitel společnosti Billa ČR Jaroslaw Szczypka řekl, že Billa v příštích pěti letech otevře v ČR sedm až osm nových prodejen ročně. „Zaměříme se na regiony, kde Billa ani Delvita zatím nepůsobí. Půjde zejména o města se zhruba 5000 obyvateli,“ uvedl Szczypka, podle kterého dnešní akvizice 97 supermarketů Delvita nebude mít na rozvojové plány Billy žádný vliv.
„Silnou pozici společnosti Billa v Česku a dalších státech střední a východní Evropy budeme budovat i v budoucnosti, a to nejen organickým rozvojem naší sítě, ale i dalšími možnými a ekonomicky smysluplnými akvizicemi,“ uvedl Jan Kunath ze společnosti REWE Group, do které Billa patří společně s diskontními prodejnami Penny Market.
Billa by se podle Kunatha měla v roce 2008 díky převzetí Delvit a otevření nových prodejen stát jedničkou mezi českými supermarkety. Vyšší počet supermarketů než Billa nyní v Česku provozuje obchodní řetězec Ahold, který na konci loňského roku měl 244 prodejen Albert.
Podobně jako Billa se v poslední době na menší města začaly zaměřovat i ostatní obchodní řetězce, protože velká města jsou již obsazena. „Dojde k rozvoji nových formátů, zejména menších prodejen. Expanzí mezinárodních společností je totiž zatím málo pokrytá oblast menších obcí pod 5000 obyvatel a také vnitroměstský prostor,“ upozornil analytik Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research.
Například společnost Tesco Stores ČR svůj první malý supermarket otevřela v roce 2005 v Mikulově, který má zhruba 8000 obyvatel. V závěru loňského roku mělo Tesco malé obchody i ve Vodňanech, Bechyni či Veselí nad Lužnicí. Tyto obce mají asi 6000 lidí.
REWE Group loni mezi deseti největšími obchodníky v Česku patřilo s odhadovanými tržbami 25,8 miliardy korun páté místo. Z této částky připadlo 17,3 miliardy korun na sesterské Penny Markety. První příčka loni podle předběžných údajů společnosti Incoma Research a časopisu Moderní obchod patřila skupině Schwarz (43,5 miliardy korun), která provozuje hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl. Delvita byla až desátá a její odhadované tržby v roce 2006 činily 8,8 miliardy korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.