Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Zasáhněte svůj cíl nečekaně

Redakce MAM14. 5. 2007

Podle společností, které tyto kampaně připravují, je vnímání sdělení umístěného na toaletách mnohem větší než na jiných místech. Je to způsobeno zejména tím, kolik času na místě strávíme. Takový názor zastává i Milan Svoboda, obchodní ředitel společnosti Czech indoor media: “Vzhledem k intimnímu prostředí toaletních prostor lze vnímat reklamní sdělení v klidu a dostatečně dlouho, a to je zárukou pro zadavatele, že jeho sdělení návštěvníci určitě zaregistrují.” Na druhou stranu stále nejsou k dispozici žádné výzkumy od nezávislé agentury, které by taková slova potvrdily.


Výzkumy zatím chybí


Částečně i proto, že jde o nové médium, kterému se prozatím nedostává dostatečné pozornosti. “Může to znít jako ,rouhání’, ale my naše klienty obyčejně nijak nepřesvědčujeme, protože naše klienty většinou moc nezajímají průzkumy plné čísel a barevných grafů,” říká Josef Dragounředitel společnosti Inface Media. A pokračuje: “Žádné přesvědčování a žádné sebelepší průzkumy nenahradí skutečnou kampaň, i kdyby byla pouze v omezeném testovacím rozsahu. Pokud tedy naše klienty nějak přesvědčujeme, tak pouze o tom, že by měli toto médium vyzkoušet alespoň v nějaké omezené a málo nákladné kampani.”


Miřte přesně


Výhodou tohoto média je především přesné cílení. Ale nejde jen o rozdílné cílení podle pohlaví. Díky různým místům v síti je možné rozlišovat i různé skupiny obyvatel podle toho, které místo navštíví. V případě reklamy na toaletách čerpacích stanic jsou to především motoristé. Jiná cílová skupina se pohybuje v klubech a na diskotékách. Právě díky cílení a jiné době vnímání média se k takové kampani odvažuje stále více firem. “Co je z našeho pohledu nového, je to, že se na toaletách stále více objevují reklamy firem a značek, které to před dvěma lety považovaly za něco zcela nepřijatelného. Což nás samozřejmě těší,” říká Dragoun.


Nebojme se kreativy


Vůbec není pravdou, že by inzerce na takto neobvyklém místě byla něčím omezená. Naopak.


“Tento způsob reklamy je vhodný nejen k propagaci produktů intimního charakteru, ale v podstatě celého širokého spektra produktů, jako např. kosmetika, služby telefonních operátorů, elektronika, tisk, nápoje a mnoho dalších,” domnívá se Svoboda. Stejný názor zastává i Dragoun: “Inzerovat je možné cokoliv, toto médium není nějak oborově omezeno nebo před-určeno.” Další výhodou média je možnost netradičních kampaní. Ne že by se jich objevovalo mnoho, na druhou stranu provozovatelé jsou takovým řešením nakloněni. “Jsem přesvědčen, že žádný z požadavků našich klientů nebyl a nebude brán jako netradiční. Jsme sami nakloněni reklamě, která aktivně oslovuje návštěvníky lokací, takže uvítáme jakýkoli ,netradiční’ požadavek na využití našich médií,” říká Svoboda.


41obr_foto-3.jpg


41obr_nahradni.jpg


Kde máme více času? Přeci na toaletách. Na rozdíl od jiných míst je pozornost věnována sdělení v těchto případech přece jen větší. Zatímco v tuzemsku se ke komunikaci používají převážně rámečky s tištěnou inzercí (vlevo), v zahraničí si vás slečna klidně změří.


výzkumy


Vnímání reklamy na toaletách v zahraničí


Na rozdíl od Česka, v zahraničí již bylo zpracováno několik průzkumů na téma efektivity reklamní kampaně na toaletách. Z výzkumu provedeného týmem z Rice University v Texasu vybíráme některé výsledky:


Reklamní panely na toaletách (respektive sdělení v nich umístěná) působí na člověka v průměru o 40 % více než sdělení v jiných médiích.


Neobvyklá a netradiční povaha reklamy zvyšuje pozornost člověka, a tak podporuje lepší “vstřebání” reklamního sdělení.


Výzkumníci zkoumali chování 1000 lidí a zjistili, že v průměru strávili před reklamním panelem na toaletě téměř 2 minuty.

×

KarstadtQuelle změní jméno na Arcandor

Starší článek

12 stížností RPR stačí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více