Z diginovely zůstal kompromis

28. 5. 2007 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Cílevědomý a rázný návrh na odblokování digitalizace TV vysílání v podobě novely vysílacího zákon a dalších doznal minulý týden značných změn. Vesměs všechny ústupky vycházejí vstříc stávajícím provozovatelům – TV Nova a Prima TV. V případě, že se zavážou k vrácení analogových kmitočtů do roku 2010, dostanou rovnou dvě kompenzační licence. Původně se jednalo pouze o jednu licenci – v původním návrhu měly na dvě nárok jen v případě opuštění analogu do září 2009. Snížil se také podíl reklamy na ČT – v předchozím návrhu bylo 1 % z celkového vysílacího času pro každý kanál, nyní je to pouze 0,5 %. I tak je to významný posun, protože díky možnosti kumulace časů by dostala ČT k dispozici 28,8 min. reklamy denně. Kompromis poznamenal také část novely, která zvyšovala poplatky za využívání kmitočtů až na tisícinásobek. Nyní je to pouze stonásobek současných poplatků. Ani Nova ani Prima nedoručily připomínky k návrhu s poukazem na nedostatečně dlouhou dobu. Generální ředitel Novy Petr Dvořák nicméně M&M řekl, že s několika ustanoveními nesouhlasí. „Když se zavážeme vrátit analogové kmitočty v prvním termínu, dostaneme sice jednu kompenzační li-cenci hned, ale na druhou musíme čekat až do ukončení analogového vysílání. Znamená to, že i v případě, že bychom opustili analogové kmitočty, ale konkurence ne, nemůžeme spustit program na druhé kompenzační licenci. To je pro nás nepřijatelné,“ uvedl Petr Dvořák. Dalším problematickým bodem je možnost vysílat bez licence a jen s registrací takový program provozovatelů, který bude do digitálního multiplexu umístěný jako šestý, sedmý… v pořadí. „Stále máme zájem o vysílání současné Novy ve vysokém rozlišení HDTV, což je náročnější na datový tok. V tom případě bychom se do jednoho multiplexu s více programy stejně nevešli,“ dodal Dvořák. Nově také vadí vrácení možnosti vysílat reklamu v České televizi.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.