Rozhovor, který nevyšel

28. 5. 2007 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

12obr_Vlcek_Pavel_cb.jpgNež od smutného konce začnu tedy raději od začátku. Nabídku rozhovoru s šéfem globálního marketingu celosvětové jedničky nebo dvojky (podle toho, kdo byl v daném čtvrtletí zrovna úspěšnější) v segmentu IT Hewlett-Packard, kterou jsem před časem dostal od managing partnera PR agentury Neopublic, jsem odmítl. Globální šéfové totiž – logicky – hovoří o globálních trendech, ale o tom, co se děje na nějakém druhořadém trhu, nemají – také logicky – „ani páru“. Když jsem si ale o několik dní později namísto s PR agenturou povídal s šéfem marketingu jedné z divizí české pobočky HP, dospěli jsme během pár vět k tomu, že by, vzhledem k tomu, že budou jejich nejvyšší marketingové hlavy současně v Praze, bylo velice zajímavé srovnat pohled na marketingovou komunikaci ze tří úrovní – lokální, regionální a té globální. Domluveno, zbytek zařídí PR agentura.


Děkujeme, odejděte


Rozhovor samotný připomínal pohádku o „královně Koloběžce“, která přijela, nepřijela a byla oblečená, neoblečená atd. – on se totiž konal, nekonal. Vůbec to ale nebylo kvůli tomu, že by „zpovídaní“ nechtěli mluvit k věci nebo byli nepříjemní či jinak nepoužitelní, naopak. Rozhovor sice začal, ale sotva doběhlo kolečko „povinných zahřívacích otázek“, vřítil se do místnosti – slovy mého kolegy – „nějaký chlapík“ a spustil, že „máme ještě tak pět minut“ a musíme končit. Tím „chlapíkem“ byl onen managing partner agentury Neopublic, který na mou poznámku, že jsme počítali zhruba s hodinovým rozhovorem, reagoval, že mají s šéfem globálního marketingu domluvených deset rozhovorů a už jsou ve skluzu. Situaci se snažil zachránit český manažer marketingu HP, který si všiml našich tázavých pohledů, a hned se nabídl, že cokoli bude potřeba, rád doplní po e-mailu.


Asi platí od kusu


V Neopubliku zjevně úzkostlivě dbají na kvantitu mediálních výstupů, a tak když se rozhovor vlastně nekonal a nemohl tedy vyjít, rozhodl jsem se napsat alespoň tento komentář. Domluvit si deset rozhovorů a pak nestíhat je věc přístupu a asi i smlouvy s klientem. Naplánovat si ale, že interview bude trvat nějakých 20 minut, redaktora o tom však předem neinformovat a mnout si ruce nad tím, jak jsem to bezvadně zorganizoval, je ale z mého pohledu nerespektování zásad oboru public relations. Rozhovorů už jsem udělal docela dost, a když si zapátrám v paměti, vzpomínám si pouze na jeden, kde by byl předem dán přesně pětadvacetiminutový časový prostor, avšak byl zde jeden podstatný rozdíl – byl jsem s tím obeznámen dopředu a vše proběhlo podle stanovených pravidel. Když někdo nezná pravidla hry, neměl by chtít hrát první ligu, což se ale v PR bohužel stává docela často.



vedoucí rubriky marketing,


Marketing & Media

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.