Psací potřeby – klasický dárek, ale stále v kurzu
Dnes se ale nebudeme zabývat psacími potřebami obecně. Jako vymezení nám poslouží pořizovací cena produktu, v tomto případě to bude rozmezí 300-500 Kč. Na úvod je nutné říci, koho je možné takovými dárkovými předměty obdarovat. Pro masovou reklamu jsou podobné produkty vzhledem ke své relativně vysoké ceně téměř nepoužitelné. Jako VIP dárek pro topmanažera jsou na druhou stranu ještě málo hodnotné. Zbývá nám tedy definovat tuto kategorii dárků jako vhodnou pro nižší a střední management. Pro tuto skupinu příjemců jsou psací potřeby v této cenové relaci téměř ideální volbou, nejedná se totiž o dárky příliš osobního charakteru, a proto tedy není nutné se příliš zatěžovat tím, komu darovat jaké pero. Stačí jen uvážlivě zvolit psací potřebu použitelnou pro obě pohlaví anebo rozdělit dárky do dvou kategorií, pro muže a ženy zvlášť.
Obrovský výběr
Za cenu do pěti set korun je na výběr nepřeberné množství psacích potřeb. V první řadě je nutné se rozhodnout, jaký typ psací potřeby bude vyhovovat našemu záměru. Trhu vévodí kuličková pera, dále máme možnost výběru plnicích per, které však výrazně podléhají módním vlnám, hlavní trojici pak uzavírají mechanické tužky neboli mikrotužky. Nabídku rozšiřují ještě rollery, gelová pera a také různé speciality, jako jsou například pera Spacetec německé značky Diplomat, jejichž výhodou je funkčnost v extrémních podmínkách díky patentovanému systému plnění plynem.
I náplň hraje roli
Dále je třeba vzít v úvahu, jaký typ a barvu náplně upřednostňujeme. V České republice obecně vedou modré náplně s tenkou stopou, a to jak v kuličkových, tak v plnicích perech. Oproti tomu například v sousedním Německu na barvě náplně příliš nezáleží a upřednostňována je především silnější stopa.
Zabalení nelze odbýt
Pera v této cenové kategorii zasluhují kvalitní a pohledné balení. Přidá-li se navíc originalita, dosáhneme téměř ideálního dárku. Ač si to možná spousta lidí nepřipouští, na balení záleží, a to velmi. U dárků to platí samozřejmě dvojnásob. Obaly psacích potřeb nabývají všemožných podob a tvarů. Fantazii se při výběru materiálu a barvy meze nekladou. Mělo by platit, že balení má působit decentně, aby svou okázalostí nezastínilo samotný produkt.
Značky na vzestupu
V posledních letech je v Česku značně zvýšená poptávka po značkovém zboží. Také v oblasti psacích potřeb vycházejí dodavatelé zákazníkovi vstříc. Na trhu se tak objevuje množství značkových produktů v dané cenové kategorii. Mimo klasické značky Parker, kde se dá do pěti set korun pořídit několik základních modelů, jsou to například pera značky Lamy, která oslňují kvalitou zpracování, nebo pera značky Diplomat, jež vynikají především velkým výběrem modelů střední cenové kategorie, designem a kvalitou opřenou o dlouholetou tradici, a také jistou mírou originality.
Jdeme s módou
Trendem se stávají řady doplňků vyráběných pod záštitou významných módních návrhářů a designérů. Součástí těchto kolekcí často bývají také psací potřeby. Tato skutečnost tak dala vzniknout perům Pierre Cardin, Cerruti 1881, Jean-Luis Scherrer nebo Emanuel Ungaro. Dále lze hledat psací potřeby také například v kolekcích Tonino Lamborghini, Pierre Balmain nebo Daniel Hechter. Každá kolekce má svůj specifický design. Produkty hrdě nesou jméno, případně logo svého designéra.
Výběr je opravdu obrovský. Stačí kontaktovat některou z členských firem asociace třídimenzionální reklamy, případně i mimo ni. Psací potřeby dlouhodobě vládnou trhu reklamních a dárkových předmětů. Je třeba pečlivě vybírat, aby svého příjemce potěšily a dobře mu sloužily. Byla by jistě škoda, a určitě by si nezasloužily, aby se z nich staly jen dary z nouze.
Autor je sales manažerem společnosti Weidler & Partner.
Velký výběr. V cenové kategorii cca 300 až 500 korun si zadavatel může hodně vybírat.
Darujte kolekci. Psací potřeby můžete “dovybavit” řadou doplňků.