Proč má být motorsport „zelený“?

7. 5. 2007 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Mistrovství světa cestovních vozů se chce etablovat s pomocí biopaliv a širším zastoupením automobilových značek. Od roku 2009 chce totiž světová automobilová federace FIA v seriálu závodů cestovních automobilů WTCC povolit pouze používání biopaliv. Generální ředitel stanice Eurosport Jacques Raynaud, která je partnerem WTCC, to vysvětluje tím, že velcí výrobci vozů se pro akce, které nezdůrazňují nějaký ekologický aspekt, dnes získávají jen těžko. Například značka Volvo se již tuto sezonu zúčastní několika z jedenácti závodů tohoto seriálu a stane se tak vedle BMW, Seatu, Alfy Romeo a Chevroletu pátou značkou, která se jich účastní. Oproti tomu je paleta závodních vozů v německém mistrovství cestovních vozů DTM velmi omezená, po dráze totiž jezdí jen vozy Mercedes a Audi, což snižuje jeho atraktivitu. Pro stanici Eurosport je pestrost značek velmi důležitá, protože má k mistrovství kompletní práva pro merchandising, prodává sponzorská sdělení na okruzích a vozech a také vlastní vysílací práva. Celkové příjmy od sponzorů činí pouze 12 mil. eur, což jsou ve srovnání s Formulí 1 drobné, ale FIA chce WTCC dostat na úroveň Mistrovství světa v rally (WRC), což by znamenalo, že WTCC by se „vyšvihlo“ nad seriál DTM, který by tím pádem zřejmě ztratil u sponzorů na atraktivitě.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.