Proč lákat ženy na autosalon?

7. 5. 2007 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

12obr_HyanRobert.jpgZřejmě všichni muži – řidiči – vědí, že na Autosalonu Brno automobilky vystavují novinky právě uváděné na trh, anebo koncepty vozů, na kterých zjišťují zájem veřejnosti. V sílícím konkurenčním prostředí autosalonů v okolních zemích proto hledáme nové cesty ke zvýšení atraktivnosti i pro dosud netradiční návštěvníky.


V průběhu podzimu minulého roku jsme si nechali zpracovat výzkum od agentury Respond cílený na návštěvníky Autosalonu v Brně. Potvrdilo se nám, že hlavním impulsem pro návštěvu automobilového veletrhu jsou novinky, možnost testovacích jízd a také zábava. A co odpovídaly ženy? O Autosalonu uvažovaly jako o čistě mužské záležitosti. Muž hodnotí výkon a rychlost, ale žena naopak upřednostňuje bezpečnost, vzhled a pohodlí. Pokud se na celý problém podíváme z větší šíře, je jednoznačné, že ženy se stále častěji stávají řidičkami. V Německu je dnes například již větší množství řidiček než řidičů. Logicky z toho vyplývá, že se ženy o automobily také více zajímají.


Svět aut očima žen


Jejich pohled je ale odlišný od pohledu mužů. Ženy jsou dnes těmi, které si auta vybírají a kupují samy. Mají jednak své vlastní automobily, používají ale i tzv. druhé vozy v rodině a velmi významně ovlivňují nákup i „prvního“ auta do rodiny. V řadě případů mají dnes také při nákupu automobilu rozhodující slovo. Jedná se přece jen o velkou investici z rodinného rozpočtu, a ženy proto přirozeně velmi prosazují své vnímání a názory.


Jiný přístup k Autosalonu


Tradiční přístup nestačí, a proto jsme se rozhodli připravit pro Autosalon Brno 2007 pilotní projekt „Žena a auto“. Jeho součástí je testovací polygon pouze pro ženy, kavárna, prostor pro hlídání dětí a dětské hřiště. Jsme ale přesvědčeni, že si ženy nenechají ujít ani expozice automobilek, aby tak získaly přehled o současném trhu vozidel. Ženy – návštěvnice Autosalonu, budou mít také možnost zvolit z vystavených vozů ideální auto pro ženy. Vítěz „Lady Car“ bude vyhlášen v závěru Autosalonu. Bude zajímavé porovnat, zda se návštěvnice shodnou s verdiktem odborné ženské poroty, do které patří například Milena Krasová, ředitelka Czechoslovak Models, módní návrhářka Liběna Rochová, herečka Zlata Adamovská, vrchní státní zástupkyně Renata Vesecká, Petra Buzková a další. Pro ženy je připravena také řada možností zasoutěžit si o větší či menší ceny nebo třeba i možnost získat automobil, který věnuje automobilka Kia.


Vítaná změna


Také média reagovala na tento nový trend velice pozitivně. Hned několik lifestylových titulů se stalo partnery akce „Žena a auto“ a věnuje tomuto tématu významný prostor. Rovněž automobilky velmi uvítaly rozšíření nabídky o komunikaci s výraznějším zaměřením na ženy. Potvrdilo se nám, že se jedná o krok správným směrem. Věříme, že příští průzkumy nám ukáží, že Autosalon v Brně už není jen čistě mužskou záležitostí.



project manager,


TTV Praha

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.