V průběhu podzimu minulého roku jsme si nechali zpracovat výzkum od agentury Respond cílený na návštěvníky Autosalonu v Brně. Potvrdilo se nám, že hlavním impulsem pro návštěvu automobilového veletrhu jsou novinky, možnost testovacích jízd a také zábava. A co odpovídaly ženy? O Autosalonu uvažovaly jako o čistě mužské záležitosti. Muž hodnotí výkon a rychlost, ale žena naopak upřednostňuje bezpečnost, vzhled a pohodlí. Pokud se na celý problém podíváme z větší šíře, je jednoznačné, že ženy se stále častěji stávají řidičkami. V Německu je dnes například již větší množství řidiček než řidičů. Logicky z toho vyplývá, že se ženy o automobily také více zajímají.
Svět aut očima žen
Jejich pohled je ale odlišný od pohledu mužů. Ženy jsou dnes těmi, které si auta vybírají a kupují samy. Mají jednak své vlastní automobily, používají ale i tzv. druhé vozy v rodině a velmi významně ovlivňují nákup i „prvního“ auta do rodiny. V řadě případů mají dnes také při nákupu automobilu rozhodující slovo. Jedná se přece jen o velkou investici z rodinného rozpočtu, a ženy proto přirozeně velmi prosazují své vnímání a názory.
Jiný přístup k Autosalonu
Tradiční přístup nestačí, a proto jsme se rozhodli připravit pro Autosalon Brno 2007 pilotní projekt „Žena a auto“. Jeho součástí je testovací polygon pouze pro ženy, kavárna, prostor pro hlídání dětí a dětské hřiště. Jsme ale přesvědčeni, že si ženy nenechají ujít ani expozice automobilek, aby tak získaly přehled o současném trhu vozidel. Ženy – návštěvnice Autosalonu, budou mít také možnost zvolit z vystavených vozů ideální auto pro ženy. Vítěz „Lady Car“ bude vyhlášen v závěru Autosalonu. Bude zajímavé porovnat, zda se návštěvnice shodnou s verdiktem odborné ženské poroty, do které patří například Milena Krasová, ředitelka Czechoslovak Models, módní návrhářka Liběna Rochová, herečka Zlata Adamovská, vrchní státní zástupkyně Renata Vesecká, Petra Buzková a další. Pro ženy je připravena také řada možností zasoutěžit si o větší či menší ceny nebo třeba i možnost získat automobil, který věnuje automobilka Kia.
Vítaná změna
Také média reagovala na tento nový trend velice pozitivně. Hned několik lifestylových titulů se stalo partnery akce „Žena a auto“ a věnuje tomuto tématu významný prostor. Rovněž automobilky velmi uvítaly rozšíření nabídky o komunikaci s výraznějším zaměřením na ženy. Potvrdilo se nám, že se jedná o krok správným směrem. Věříme, že příští průzkumy nám ukáží, že Autosalon v Brně už není jen čistě mužskou záležitostí.
project manager,
TTV Praha