Potvrzeno: Tardus má RailReklam
Minoritní 49% podíl ve firmě Railreklam (RR), dceřiné společnosti Českých drah (ČD), získala za 15,1milionovou částku společnost Tardus. Jak již M&M informoval (M&M 12/2007), doporučilo počátkem března představenstvo ČD vést příslušná jednání právě s touto společností. Nový kontrakt s Tardusem je kromě ceny 15,1 milionu korun (navýšení základního kapitálu odpovídajícího 49% podílu na celkovém dosavadním 13,5milionovém základním kapitálu RR) předmětem obchodního tajemství. Podle informací M&M neoslovilo vedení drah při hledání partnera pro RR žádnou z velkých společností na trhu venkovní reklamy z obavy, aby neunikly informace z účetnictví RR.
Tardus podle obchodního rejstříku vlastní rovným dílem firmy Chrisi Praga a Grand Princ. Druhá ze společností je největším vydavatelem bezplatných časopisů na českém trhu (např. Reality, Auto, Bydlení, Zdraví a krása, Expres atp.). V uplynulých týdnech navíc zakoupilo bezplatný programový titul Houser. Na časopiseckém trhu působí také jeho dceřiná společnost Media Laboratory.
Railreklam se letos soustředí především na branding reklamních lokomotiv a masové rozšiřování reklamních rámečků ve vlacích, kterých by firma chtěla do konce roku provozovat cca 8,5 tisíce. Ve spolupráci se společností Vision Media Network současně probíhá projekt instalace informačně-reklamních obrazovek na nádražích. Podle vyjádření ředitele Railreklam Alexandra Křížka pro M&M pomůže nový minoritní vlastník společnosti především v získávání velkých klientů a v tiskové oblasti.