Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Plastové, nebo papírové obaly?

Redakce MAM21. 5. 2007

V současné době jsou nejrozšířenější obaly z lepenky upravované různými způsoby. Kašírováním počínaje přes různé ražby a lepením plastových průhledných okének či hologramů konče. Snaha výrobců je jasná, tj. co možná nejlépe prezentovat v rámci marketingové kampaně svůj výrobek a hlavně ho prodat. Tyto obaly mají však jednu vážnou slabinu danou povahou papíru. Papír či různé lepenky jsou neprůhledné, takže potenciální zákazník nemá možnost nahlédnout dovnitř obalu. Různá pomocná řešení, jakými jsou plastová okénka či výseky, mnohdy působí laciným dojmem. Lepenka s tiskem se zdá být okoukaná, takže se vylepšuje kašírováním dalších vrstev, případně ještě lepením samolepek. Často takto vznikne nesourodý celek, tvořený kombinací papíru a plastu, který vytváří vrásky na čelech ekologů. Navíc, pokud nepotřebujeme zrovna statisíce kusů, bývá cena obalu vysoká. V souvislosti s pokrokem v technologiích se v poslední době nabízí jako snadné řešení využití transparentních plastových fólií. To s sebou ale nese řadu úskalí, jejichž řešení se objevila teprve nedávno. Snad proto u zákazníků stále panuje nedůvěra k plastovým obalům, často podporovaná hlasy rádoby ekologů. Pokud se tedy rozhodneme podpořit prodej produktu neotřelým, elegantním plastovým obalem, je třeba pečlivě uvážit řadu faktorů a také vybrat zkušeného výrobce.


S kým, s čím


Jako první vyvstane otázka, jaký druh plastu použít. Běžně se používá tvrdé PVC (s minimálním přídavkem změkčovadel), rozšířený je rovněž PET (polyester). Největším hitem poslední doby je ale PP (polypropylen). Je tomu tak především kvůli relativně nízké ceně ve srovnání s PVC či PET, dále zde pak je důležité ekologické hledisko. PP je totiž vzhledem ke svému chemickému složení inertním materiálem, který při hoření nevytváří žádné toxické zplodiny (vzniká oxid uhličitý a vodní pára). Snadno jej lze také recyklovat. Technologický pokrok umožnil kvalitní potisk PP a také snadné svařování, ať už teplem či ultrazvukem. Dokonce lze PP i lepit, což bylo dříve nemyslitelné. Výrobci PP fólií nabízejí širokou škálu provedení. Pro výrobu obalů se s oblibou využívá poloprůhledných materiálů, které spotřebiteli decentně ukazují obsah obalu. Kombinace speciálních povrchových úprav umožňuje vytvářet pomocí tisku efekty čirých ploch (oken) na matných polotransparentních površích. Zkušený grafik pak při návrhu tisku využije efektů vznikajících použitím různých hustot rastrů. Povrch fólií nemusí být jen hladký, ale naopak lze využít nepřeberných možností při tvorbě dezénu. Samozřejmě mohou být fólie probarvené ve hmotě, a navíc s různou průhledností (opacitou). Ta se dá ovlivnit také celoplošným tiskem.


Kreativita je na vás


Díky své houževnatosti a pružnosti dávají plasty konstruktérům rovněž nové možnosti. Je možné navrhnout obal, který se dá následně dále použít. Obaly lze mnohokrát otevřít a znovu zavřít, aniž by došlo k trhání. Plastové obaly jsou nenasákavé, dají se umýt vodou, jsou vhodné i pro balení mastných potravin. Závěrem lze konstatovat, že především u menších sérií (max. desetitisíce kusů) dnes plasty významně konkurují papíru, a to i cenově. Nabízejí tak neotřelou variantu k realizaci marketingových záměrů pomocí designu obalu.


Autor pracuje ve společnosti Reisenthel.


33obr_kosmetika.jpg


Kreativní plast. S PET se dobře pracuje a výsledky jsou atraktivní.

×

Rada udělila licenci pro vysílání v mobilech Óčku a Proglasu

Starší článek

Reklamy sleduje čtvrtina Čechů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více