Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Médií pro Východoevropany v Británii přibývá

Redakce MAM14. 5. 2007

Statistiky říkají, že v Británii se na pracovním trhu od roku 2004 do letošního února registrovalo 579 tisíc občanů ze zemí východní Evropy. To je stejně velká populace, jakou dohromady vytvářejí města Cardiff a Bradford. Největší skupinu Východoevropanů tvoří v Británii Poláci (60 %). Oficiální čísla jsou však velmi pravděpodobně značně podhodnocená. Odborníci z médií, kteří se snaží tuto skupinu podchytit, odhadují, že její velikost dosahuje 1,4 mil. lidí.


Na zvýšený příliv Poláků zareagovala např. banka Lloyd nabízenými brožurami v polském jazyce a rozšířením personálu o polsky mluvící zaměstnance. Podle posledních odhadů si polští přistěhovalci v Británii vydělají 20 tis. liber ročně, z čehož utrácejí přibližně 6-7 tisíc. Zadavatelé reklamy se proto čím dál více snaží danou skupinu oslovit. Pro tuto komunitu vznikají také nová média. Vedle tiskových publikací, kterých významněji přibylo v posledních pěti letech, začalo např. vysílat nové rádio RadioHeyNow a rozrostl se také počet webových stránek.


 


09obr_Expres.jpg


Přibudou další?


Podobný boom zaznamenává také Irsko. V Dublinu začal deník Evening Herald vydávat pravidelný suplement v polštině pod názvem Polski Herald. Na druhou stranu je ale pravdou, že žádná velká britská mediální skupina ještě svůj titul s podobným suplementem jako v Dublinu nespojila. Výjimku snad tvoří jedině Guardian s polskou edicí G2. Konkurenční skupina TNT sice přivedla na trh magazín Fusion, který byl určen právě východoevropským národnostem, ale po několika měsících ho z trhu stáhla. Další rozšíření Evropské unie o Bulharsko a Rumunsko však zřejmě zvýší pravděpodobnost, že se britské mediální firmy budou muset na tuto komunitu zaměřit ještě více.


Co je v nabídce?


Nejvíce tiskových titulů, které v Británii pro Východoevropany vycházejí, je tištěno v polštině. Např. v roce 2003 začal vycházet zpravodajský týdeník Polish Express v nákladu 50 tis. výtisků. Ten soutěží s týdeníky s nižším nákladem, jako jsou Polish Times nebo Cooltura. Ruská menšina v Británii má pak k dispozici zdarma distribuovaný týdeník Pulse UK, který vychází v nákladu 18 tis. výtisků a společně se sesterským časopisem New Style oslovuje odhadem cca 300 tis. Rusů, Lotyšů, Litevců a Estonců. Také česká komunita má “své” médium. Je to zdarma distribuovaný měsíčník Echo, který v nákladu 15 tis. výtisků oslovuje Čechy a Slováky. Více než 70 % jeho čtenářů přitom představují mladí a vysokoškolsky vzdělaní lidé. Nejpopulárnějším internetovým médiem pro Čechy a Slováky žijící v Británii je webová stránka www.pohyby.co.uk.


 


09obr_casopisy.jpg



Zpracováno podle magazínu Campaign

×

KarstadtQuelle změní jméno na Arcandor

Starší článek

12 stížností RPR stačí

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Vydavatelství A 11 vstoupilo do segmentu křížovek. Luštění zažívá …

Společnost A 11 začala vydávat tři nové křížovkářské magazíny s klasickým švédským luštěním: sorry křížovky s vtipnou tajenkou za 39 korun, Mladý svět…
1. 3. 202126. 2. 2021
Marketing

Reddit se raduje a roste. Prodejem akcií vybral 7,8 miliardy korun

Sociální síť si získala i díky kauze okolo akcií GameStop pozornost investorů, vybrala od nich 7,8 miliardy korun. Potřebujete něco vysvětlit, jako by…
1. 3. 202126. 2. 2021
Marketing

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více