Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Koho nepotěší výsledky sledovanosti médií?

Redakce MAM14. 5. 2007

Nová data výzkumu čtenosti tisku Media projekt za období 1. 10. 2006 až 31. 3. 2007 neodhalují zásadní změny ve vývoji čtenosti. Potvrdila však některé vývojové tendence, signalizované už v předcházejících datech. Aktuální data však stále ještě nemůžeme meziročně porovnávat z důvodu změny metodiky výzkumu. V komentáři se proto opíráme o data z předcházejícího klouzavého pololetí za 3. a 4. čtvrtletí 2006.


Deníky stabilně


Vývoj čtenosti mezi deníky lze charakterizovat jako stabilní. Alespoň jeden deník si ve sledovaném období přečetlo 4,398 mil. čtenářů, což je srovnatelný výsledek z minulého Media projektu. V případě celostátních deníků se opět projevil mírný nárůst odhadu jejich čtenosti (3,593 mil.), a to hlavně díky zvýšené čtenosti bulvárních deníků. Pozici nejčtenějšího celostátního deníku obhájil deník Blesk, který si oproti minulým výsledkům o něco polepšil. Růst prodaného nákladu bulvárních titulů se odrazil i na zvýšené čtenosti deníků Aha! a Šíp. Zpravodajské deníky v zásadě potvrdily své pozice z předcházejících dat.


Poprvé se v Media projektu objevuje odhad čtenosti všech zdarma distribuovaných deníků. Nejčtenější z této skupiny je Metro, které je ale zároveň jako jediné k dostání i mimo Prahu a střední Čechy. V hlavním městě je situace vyrovnanější: velikost čtenářské obce je v případě Metra odhadována na 168 tis., u 24 hodin na 147 tis. a u Metropolitního Expresu na 117 tis. čtenářů.


Regiony a suplementy


Také čtenost regionálních deníků je konstantní. Tento údaj se týká všech deníků sdružených pod značku Deník vydavatelství Vltava-Labe-Press. Alespoň jeden regionální deník četlo ve sledovaném období 1,279 mil. čtenářů, což představuje téměř totožný výsledek jako v období loňského druhého pololetí. Nejčtenější z regionálních deníků zůstává stále Deník ve východních Čechách, kde došlo k navýšení čtenosti zejména v Pardubickém kraji.


Díky zařazení Pražského deníku do průzkumu se zvýšil odhad celkové čtenosti Deníku pokrývajícího území hlavního města a středních Čech. V Praze dosahuje čtenost Deníku 19 tis. čtenářů. Ostatní regiony vykazují obdobné pozice jako v minulých datech, nejvyšší pokles čtenosti zaznamenal z regionálních titulů Deník na jižní Moravě.


I přes nástup zdarma distribuovaných titulů není zatím v Praze patrný výraznější úbytek čtenářů u placených deníků. Přestože mírný pokles zaznamenán byl, pohybuje se v mezích statistické chyby. Nejčtenějším deníkem v Praze je stále MF Dnes. Mezi suplementy se poprvé objevují výsledky titulů Ona Dnes a Style, když prvně jmenovaný se hned zařadil na pozici 5. nejčtenějšího suplementu. Z ostatních titulů si postavení o něco vylepšily Sport magazín a In magazín.


Chvilka pro tebe do čela


V časopisech se promíchala postavení u některých titulů. V ostře sledované kategorii časopisů pro ženy se do čela probojoval magazín Chvilka pro tebe, když se odhadovaná čtenost dosud vedoucího Blesku pro ženy snížila. Žádný z titulů v této kategorii se ale nemůže pochlubit výraznějším přílivem čtenářů.


Vylepšení odhadované čtenosti ale zaznamenaly všechny časopisy zaměřené na vaření, které nově tvoří samostatnou skupinu. V jejím čele je magazín Nejlepší recepty (161 tis.) před Ženou & kuchyní (95 tis.) a Apetitem (78 tis.).


Také časopisy životního stylu byly rozděleny na dvě samostatné kategorie. V magazínech životního stylu pro muže zvýšily čtenost všechny sledované tituly, nejvíce ale lídr skupiny, Maxim. Ve skupině časopisů životního stylu pro ženy zůstává nejčtenější Cosmopolitan. Růstový trend potvrzuje druhý v pořadí Joy a vyšší odhad čtenosti zaznamenal v nových datech i Yellow.


Obhájené pozice


V kategorii společenských časopisů se dále zvyšuje čtenost časopisu Rytmus života, která se přehoupla přes hranici jednoho milionu čtenářů. Čtenost společenských týdeníků však většinou poklesla, a to s výjimkou zmiňovaného Rytmu života a Pestrého světa. Ze společenských magazínů stále potvrzuje rostoucí trend 21. století.


Ve skupině zpravodajských týdeníků se zatím nezastavila klesající tendence u Respektu. Mezi ekonomickými tituly je stále nejčtenější Ekonom, mezi motoristickými tituly Svět motorů. Na pozici druhého nejčtenějšího motoristického titulu se nově propracoval Auto Tip Extra a také magazínu Autohit se odhadovaná čtenost citelněji zvýšila.


V programových titulech stojí za po-zornost druhá příčka nově zařazeného časopisu TV max. Konkurenční TV mini je čtenářsky čtvrtým nejsilnějším TV titulem, čtenost zvyšuje také TV Star. Ve skupině počítačových titulů se vedoucí Počítač pro každého dále odpoutává od svého pronásledovatele Computeru. V datech se také objevují výsledky čtenosti u časopisů vydavatelství IDG Czech.


Ve skupině časopisů o bydlení se zvýšila čtenost Receptáři, který se propracoval do čela. Z ostatních titulů si čtenost vylepšily hlavně Bydlení a Můj dům.


Impuls s odstupem od Evropy 2


Nové výsledky poslechovosti rozhlasu přinesly průlom v oblasti rozhlasového trhu od začátku jeho měření metodou CATI v listopadu 2005. První data z Radio projektu zveřejněná v květnu loňského roku naznačila velmi vyrovnané rozložení sil mezi lídry trhu – Rádiem Impuls, Frekvencí 1 a Evropou 2. Nejnovější data prezentovaná minulý týden podstatně zvýšila rozdíly mezi těmito klíčovými hráči. Pokud mezi nimi byl ještě za období listopad 2005 až březen 2006 pouze 1,8% maximální rozdíl z pohledu podílu na trhu, nyní je to až 3,4 %. Poprvé od zavedení CATI je možné jednoznačně říci, že Rádio Impuls je nejposlouchanější stanicí. Její poslechovost stoupla natolik, že na prvenství už nevrhá stín možná statistická odchylka. Impuls měl za poslední čtvrtletí 2006 a první čtvrtletí 2007 996 tis. denních a 1966 týdenních posluchačů. Jeho podíl na trhu dosahoval 13 %. Meziročně klesla jak druhá Evropa 2 s 897 tis. denními posluchači, tak Frekvence 1 s 879 tis. posluchači. Nejmarkantnější pokles z celo-plošných stanic meziročně zaznamenal Český rozhlas 1 – Radiožurnál, který ztratil 57 tis. denních posluchačů.


Vysočina a Hády ztrácely


Mezi regionálními stanicemi je překvapením, v pozitivním smyslu, růst Country Radia. Meziročně nabralo toto regionální rádio téměř tolik posluchačů jako Impuls na celém území republiky, až 55 tis. Stojí za tím zřejmě znatelný posun v hudební dramaturgii, kdy country a folk doplnily i žánry charakteristické spíše pro jinak velmi stabilní Blaník. Country Radio se v rámci Prahy dostalo ze 7. až na 4. pozici. Od třetího Impulsu ho dělí zanedbatelných tisíc posluchačů.


K výraznému pohybu došlo i u veřejnoprávního Českého rozhlasu Brno, jež si meziročně polepšil o 52 tis. posluchačů a jeho denní poslechovost se prozatím zastavila v úrovni 214 tis. lidí. V rámci Jihomoravského kraje je nyní dvojkou, hned za Impulsem a s lepšími výsledky než celoplošný ČRo 1 – Radiožurnál.


Naopak, největší meziroční pokles zaznamenalo Hitrádio Vysočina, jež přišlo o 37 tis. posluchačů, a také Kiss Hády s poklesem 29 tis. lidí. Stejný úbytek potkal AZ Rádio, které se však loni dělilo, a část území pokrytého signálem pohltil odštěpený Rock Max. Jeho denní poslechovost je však kritická – 2 tis. lidí denně.


Téměř všichni s poklesem


Z pohledu zahraničních investorů, resp. domácích rozhlasových rodin se nejvíce dařilo Londě a jejímu akcionáři Eurocast. Meziročně si díky růstu Impulsu, který však otupil pokles rádia RockZone o 15 tis., polepšilo uskupení o 41 tis. posluchačů. Všichni ostatní zaznamenali snížení, které koresponduje s celkovým poklesem zájmu o rozhlas.


Skupina Denisa O’Briana přišla o 24 tis., Lagardere o 71 tis., Mafra Media o 14 tis, Rádia Hey! i přes spuštění libereckého programu o 16 tis. posluchačů. Mírně klesla také poslechovost rodiny Fajn uskupení Stamford Managing, jež ztratila 3 tis. denních posluchačů a beze změny skončila rodina Hitrádií.


ARBOmedia si polepšila


Největší meziroční pokles posluchačů zaznamenalo zastoupení Media Marketing Services, a to až o 115 tis. Nicméně si stále udržuje nejvyšší podíl na trhu v úrovni 38,6 %. Jeho pokles souvisí také s odchodem rodiny rádií Hey!, jejíž denní poslechovost dosahuje 126 tis. lidí. Kvůli poklesu Evropy 2, Frekvence 1 a Bontonu však Regie Radio Music neumělo zhodnotit akvizici Hey! a rostlo pouze díky Impulsu. Rostly i stanice zastupované ARBOmedia, a to o 32 tis. posluchačů.


 


12obr_klido-pido.jpg


Mají zájem? Čtenost deníků v nejmladší sledované skupině teenagerů se ve srovnání s minulými daty nesnížila, odkrývá nový Media projekt.


 


12obr_graf1.jpg


 


12obr_graf2.jpg


 


12obr_graf3.jpg


 


GRAFY – příloha


 


14obr_graf1.jpg


 


14obr_graf2.jpg


 


14obr_graf3.jpg


 


TOP 10 ROZHLASOVÝCH STANIC V JEDNOTLIVÝCH KRAJĺCH*


14obr_tab1.jpg


 


14obr_tab2.jpg


 


14obr_tab3.jpg


 


14obr_tab4.jpg



×

KarstadtQuelle změní jméno na Arcandor

Starší článek

12 stížností RPR stačí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více