Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Koho chtějí asi tak přesvědčit?

Redakce MAM7. 5. 2007

02obr_Koppl_Dan_cb.jpgO tom, že právě opinion leaders, tedy lidé s přirozenými vůdčími schopnostmi, mají schopnost měnit spotřebitelské zvyky stejně jako dějiny, není moc sporů. Stejně tak o tom, že čas od času se právě tito lidé spletou a následky tohoto omylu pak řeší ještě několik následujících generací. A proč tento filozofizující úvod? Ze dvou důvodů. Tím prvním je zdárně rozjetá kampaň proti falzifikátům a značkám, které parazitují na velkých značkách. Je hezké, že se velké korporace spiknou proti falzifikátům, nicméně právě přítomnost napodobenin (a teď nemyslím jen ty nekalé) je přece nejlepším důkazem toho, že ony velké značky již nemají tu sílu jako dříve. A svým způsobem je skoro i vtipné, jak naivně si ji chtějí ještě uchránit. Problém je v tom, že dokud si v Henkelu nepřiznají, že rozdíl mezi jejich a jinou značkou pracího prášku není fyzický (byť vám budou tvrdit, že je), ale spíše v rovině emocionální, tak se pro ně nic nezmění. A to se mohou v Henkelu vztekat, jak chtějí. Přitom tento rozdíl pochopila už i některá média. Ostatně fakt, že kromě českého Blesku má imageový spot i německý Bild, o něčem svědčí. Navíc to, že si značkoví výrobci lžou do kapes, když bojují touto kampaní proti privátním značkám, dokazuje i další zkušenost. Jakkoliv tvrdí, že originál je jen jeden, tak po jejich firmách klidně kolují monitoringy tisku udělané z výstřižků novin, a to velmi často bez souhlasu vydavatelů. Autorský neautorský zákon. Jinými slovy, to, co nenávidí, dělají ostatním.


Druhá věc s opinion leaders je také zajímavá. Hodně populární debaty o nástupu internetu pomalu začínají vytlačovat diskuse o digitální televizi. Jistým problémem by ale mohlo být to, že začíná ubývat pozitivních a nadšených ohlasů. Přitom, pokud chtějí firmy podnikající v televizním vysílání přesvědčit spotřebitele o výhodnosti digitalizace, musí začít právě u opinion leaders. Právě jim se musí dát impulz pro to, aby ji vzali za svou. Ostatně, co stálo za rychlým rozvojem satelitního vysílání v polovině 80. let? Nikoliv poptávka běžných spotřebitelů, ale CNN a další kanály, se kterými se právě prostřednictvím CNN seznámila střední a vyšší třída. Ti jako první pochopili atraktivitu většího výběru televizních kanálů. A tak bude celkem zajímavé pozorovat, jak se k oné digitalizaci postaví ta klíčová cílová skupina. Zatím nic moc, ale bude to zajímavé i pro tisková média. I jim se totiž blíží doba, kdy slibovali že uvedou na trhu elektronický papír a digitální noviny. A zkušenostmi se člověk učí.



šéfredaktor

×

SZPI odhalila množství vína s padělaným dokladem původu

Starší článek

DigiWeb.cz povede Jan Mittelbach

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více