Inzerujeme pro budoucnost
“Studenti si své názory často utvářejí právě v době studia, proto je nutné jim věnovat velkou pozornost,” říká Michaela Löblová, senior sales manažerka společnosti Imige. Současný profil studenta je od toho, jak byl vnímán v minulosti, hodně vzdálen. Většina studentů alespoň příležitostně pracuje. Tím se zvětšuje jejich nákupní potenciál. A že ho většinou bezezbytku využijí, není třeba zdůrazňovat. Současná studující generace je velmi ovlivněna okolní komunikací. To dokládá i Löblová: “Značka výrobku je pro současného studenta častokrát stejně důležitá jako známka v indexu.” Otevírá se tak nový segment trhu?
Jsou školy pro každého?
Ne tak docela. Komunita vysokoškolských studentů je natolik specifická, že rozhodně není účelné zde komunikovat za každou cenu. Vyplatí se důkladně zvážit, zda se investované prostředky skutečně vrátí. Mezi věrné inzerenty na školách patří finanční instituce. Zřejmě nepotkáte banku, která by nepřipravila produkt “ušitý na míru” studentským potřebám. A pro jistotu rovnou získáte kontokorent, ať je co utrácet. Obdobně jsou na tom mobilní společnosti. Menší zastoupení pak mají odborná peri-odika či nakladatelství. Jen výjimečně se objeví kampaň zcela odlišná, například projekt Českých drah či výrobců nápojů a jogurtů. Právě výrobci nápojů a hotových jídel (většinou bagety či cukrovinky) mají i jiné možnosti. Prodejní automaty je možné poměrně jednoduše obrandovat a podpořit tak vlastní image bez jakékoli další inzerce. Nápady bývají většinou i zajímavé, takže svoji uživatelskou skupinu bez problémů najdou. Navíc například právě u kávy je jednoduché získat exkluzivitu. Studentům pak vlastně nezbude nic jiného, než se na ni naučit. A přeci platí, co se v mládí naučíš…
Kam s ním?
Osvědčenými reklamními nosiči mohou být i samolepící nástěnky, podložky pod počítačové myši nebo například zrcadla s reklamní plochou. Velmi zajímavým řešením se v poslední době stávají elektronické informační panely. Ty bývají umístěné ve vstupních prostorách školy, popřípadě na jiných rušných místech. Prostřední část elektronického panelu je určena k zobrazování informací, jako jsou například studijní výsledky, rozvrh zkoušek, změny v učebnách, jídelní lístek menzy apod. Po obou stranách displeje jsou prosvětlené plochy, které se používají pro reklamní a sponzorské účely. Výhodou těchto nosičů je umístění na viditelných a zároveň dostatečně rušných místech. Prosvětlení rovněž zaručuje vysokou viditelnost sdělení.
Informace na dosah. Spojení informačního panelu s plochou pro inzerci je výborný nápad. Boční strany jsou navíc prosvětlené, takže sdělení mezi informacemi o dění na škole nezanikne.