Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Internet, televize a Ford

Redakce MAM28. 5. 2007

02obr_Koppl_Dan_cb.jpgJe hodně zajímavé sledovat, jak fanatici digitaliace televizního vysílání útočí na všechny, kdož s nim nechtějí hrát hru na rychlou digitalizaci za každou cenu. Těm, kteří si již něco pamatují (bohužel, už asi patřím mezi ně), to musí


nutně připomínat nadšení okolo internetu na konci devadesátých let. Až patologicky stejně se totiž opakují argumenty, o jejichž logice a smysluplnosti musí pochybovat každý, a to nejen ten, kdo zažil první internetovou bublinu. Začíná to absurdním slibem, že digitální televize změní svět. Že diváci se ihned začnou dívat na nové televize, začnou využívat různých interaktivních služeb a jako mávnutím kouzelného proutku se změní i podíl na reklamním trhu.


V zásadě to není nic špatného. Tito fanatici, často majitelé licencí, totiž doufají, že se jim povede to samé, co se svého času povedlo Fordovi s jeho slavným modelem T. To, co tenkrát začalo jako okrajová záležitost, se během chvilky stalo “nezbytností” pro masový trh. Z pohledu marketingové komunikace je však zajímavé především to, že z nedokonalosti prvních verzí zmiňovaného automobilu se ve skutečnosti stala velká přednost. Totiž jeho nedokonalost otevřela dost velký prostor pro inovace přidávající na hodnotě produktu.


Britský komentátor časopisu Marketing Alan Mitchell se v jedné ze svých knih ptá: “Můžeme cokoli v historii srovnat s hlubokými sociálními a ekonomickými změnami, které způsobila výroba prvních automobilů?” A hned si odpovídá: “Možná ne. Ale pro ty, kdo pracují v marketingu – tedy všechny, kdo se zabývají důležitým ekonomickým úkolem, jak sladit nabídku s poptávkou a jak vytvořit spojení mezi spotřebiteli a prodávajícími – zde však jeden kandidát na toto srovnání existuje. Je jím vyhledávání na internetu.”


Ne, nesmějte se. Podobně, jako tomu bylo u automobilu, vyvíjí se internet na popud spotřebitelů, na rozdíl od digitální televize, velmi rychle z okrajového fenoménu v prostředek tržního mainstreamu. Jenomže mezi internetem a nadstavbovými službami digitálních televizí tu jeden rozdíl přece jen je. Vyhledávání na Googlu nebo na eBay je masovým zvykem i proto, že vyhledávání je přirozenou aktivní součástí nákupního procesu. Jenomže sledování televize, které dnes již není tak atraktivní jako dříve, zůstává statickou činností. A za těchto okolností bude asi hodně těžké přesvědčit spotřebitele o tom, že tu je něco, za co by chtěl sám od sebe utrácet.



šéfredaktor

×

Coca-Cola koupí výrobce vitaminové vody Glaceau

Starší článek

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 10. května 2007

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více