Internet půjde před print za dva roky

21. 5. 2007 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Podíl internetu na obratu vydavatelství IDG předstihne podíl tiskových médií v roce 2009. V rozhovoru pro magazín Werben & Verkaufen to uvedl zakladatel společnosti Pat McGovern. Internetové aktivity vydavatelství budou podle něj za dva roky atakovat hranici 50 % celkového obratu, zatímco tisková média zaznamenají pokles na 35 % obratu. Ještě loni přitom předpokládal, že ke změně dojde až v roce 2010. Napříště se tak vyplatí silněji podporovat internetové verze nových titulů. „Start tištěného titulu nás přijde na 5 až 8 milionů dolarů, internetová verze přitom stojí jen 150 tisíc,“ srovnává obě média McGovern. Za důležitý označil McGovern vstup IDG do Číny v roce 1980, když zde firma investovala 250 tisíc dolarů. Loni zde 42 magazínů a časopisů vytvořilo zisk 32 milionů dolarů. Opačným případem je podle McGoverna Indie, kam IDG vstoupila teprve předloni. Internet zde má pouze 3% penetraci, ale prostřednictvím mobilních telefonů by se brzy k síti mohlo připojit až 35 % populace. „Je jasné, že i zde print v příštích deseti letech ztratí,“ soudí McGovern. Pro IDG je zajímavým polem působnosti také role venture kapitalisty. Po Číně, Vietnamu a Indii se chce letos prostřednictvím svých fondů angažovat v Koreji, Izraeli, Polsku, České republice a Bulharsku.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.