Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Diskonty mají čeští spotřebitelé stále radši

Redakce MAM21. 5. 2007

V regionu střední Evropy stále pokračuje expanze moderního trhu. Pro Českou republiku a Slovensko je specifický rozvoj hypermarketů a diskontů, zatímco v Polsku a Maďarsku se dále daří stavět i nové supermarkety, které v ČR stagnují, a v SR dokonce zaznamenávají negativní trend.


Česká republika si v rámci CEE udržuje náskok také v počtu hypermarketů na milion obyvatel a v rámci EU patří mezi země s nejvyšší hustotou hypermarketů. V roce 2006 bylo v ČR zaznamenáno 22 hypermarketů na milion obyvatel, zatímco například v Polsku jich bylo pouze 13. I přes expanzi hypermarketů v celém regionu se tomuto formátu daří rozšiřovat platformu věrných zákazníků pouze v České republice a Polsku.


Počet pravidelných zákazníků v České republice se nejvíce snížil u supermarketů. I přesto zde pravidelně nakupuje 75 % spotřebitelů, čímž ČR spolu se Slovenskem regionu dominuje.


Diskonty jedou


Nejdynamičtější je v České republice i nadále expanze diskontérů. Zatímco v roce 2002 bylo v ČR na milion obyvatel pouze 21 diskontů, v loňském roce činil tento údaj 44 diskontů. Nejvíce diskontů (46 na milion obyvatel) mělo za rok 2006 Maďarsko.


Za rok 2006 také Česká republika zaznamenala nejvýraznější nárůst oblíbenosti diskontů. Počet zákazníků, kteří zde nakupují pravidelně, stoupl na 41 %, což je nejvíce v regionu.


Diskonty jako nejčastější místo nákupu ještě zdaleka nedosahují pozic supermarketů a hypermarketů, v některých kategoriích se jim ale již podařilo překonat tradiční obchody. Jedná se o kategorie, které jsou na diskontech tradičně silné – nealko sycené nápoje, sušenky, čokoláda. I v čerstvém ovoci a zelenině diskonty dokazují, že se stávají silným konkurentem a že své zboží umí zákazníkům prodat. (viz graf 1).


V případě diskontů také platí, že u nich mají zákazníci v ČR podprahově zafixováno, že jsou nejlevnější, aniž by doopravdy znali ceny. Tento trend je ale zřetelný napříč celou Evropou.


Vnímání promočních akcí v obchodech


V rámci regionu jsou nejvíc citliví na promoce zákazníci z Maďarska – 60 % jich promoce aktivně hledá a volí dle nich obchod, kde nakoupí. V ČR je takto citlivých pouze 40 % spotřebitelů (viz graf 2).


Zároveň je v ČR velmi nízká loajalita zákazníků vůči značkám – obecně je nižší v případě potravin v porovnání s drogerií. Výjimkou jsou cigarety, kdy si jde 66 % kuřáků svou značku koupit do jiného obchodu, pokud není právě k dispozici (viz graf 3).


18obr_grafy.jpg


 

×

Rada udělila licenci pro vysílání v mobilech Óčku a Proglasu

Starší článek

Reklamy sleduje čtvrtina Čechů

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více