ČSOB a Vizeum se dohodly mimosoudně
K soudnímu jednání ve sporu mezi Československou obchodní bankou (ČSOB) a mediální agenturou Vizeum nedojde. Obě společnosti totiž mimosoudně urovnaly spor plynoucí z rozdílné interpretace rámcové smlouvy o mediálním servisu. ČSOB zažalovala v druhé půli roku 2006 tehdy už svoji bývalou mediální agenturu Vizeum a požadovala uhrazení finančních bonusů. Výše této sumy nebyla specifikována, podle informací M&M se ale pohybovala v řádech desítek milionů korun. Vizeum v reakci na podanou žalobu vzneslo proti ČSOB nároky z porušení dohody o důvěrnosti informací. “Spor a veškeré vztahy mezi stranami související s rámcovou smlouvou byly vyřešeny dohodou o narovnání. Závazky, jež plynuly či jež by mohly plynout z dosaženého objemu obchodů s dodavateli mediálního prostoru, byly narovnáním s konečnou platností vypořádány,” upřesnil mluvčí ČSOB Milan Tománek. Podle jeho slov tak mezi uvedenými subjekty neexistuje jakýkoli spor týkající se rámcové smlouvy. Pokud by se společnosti mimosoudně nedomluvily, šlo by o vůbec první případ v Česku, kdy by se vztah klienta a mediální agentury řešil na soudní půdě. ČSOB spolupracovala s agenturou Vizeum od června 2004 do roku 2005. Poté si zvolila mediální agenturu Universal McCann, se kterou spolupracuje dosud. ČSOB patří mezi třicet největších tuzemských zadavatelů reklamy do médií, v loňském roce podle monitoringu TNS investovala 334 mil. Kč.