Co očekávají zadavatelé od svých dodavatelů?

14. 5. 2007 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

dárky do 500 Kč


1. Co očekáváte od dárkového předmětu v cenové kategorii 300 až 500 korun a jste spokojeni s nabídkou dodavatelů v této cenové hladině?


2. Které cílové skupiny obdarováváte dárkovými předměty v této kategorii?


p17obr_Petr Sedlácek.jpgPetr Sedláček


tiskový mluvčí


Siemens


1. Takový dárkový předmět nesmí vypadat lacině, měl by mít užitek pro obdarovaného a měl by mít samozřejmě vazbu na společnost Siemens. Nabídka dodavatelů je relativně široká, přesto pokaždé uvítáme originální nápady.


2. Dárky jsou většinou určeny jako osobní poděkování za dobrou spolupráci na společných projektech. Cílovou skupinou jsou lidé na úrovni nižšího a středního managementu.


 


 


p17obr_Kuklova_Marketa.jpgMarkéta Kuklová


manažerka PR


Mazda


1. My sami takové dárky používáme opravdu zřídka, ale vřele doporučujeme jejich používání našim dealerům. Očekáváme klasicky, že taková drobnost zákazníka potěší a upevní jeho vztah ke značce.


2. Toto je na rozhodnutí dealera – nicméně vždy se jedná o potenciálního/současného zákazníka společnosti Mazda.


 


 


 


 


p17obr_jurina.jpgVladimír Jurina


brand manažer značky


Plzeňský Prazdroj


1. Domnívám se , že přístup k výběru a dávání dárků v obchodním styku by se neměl příliš lišit od dávání dárků mezi přáteli, v rodině atd. Na rozdíl od osobních dárků by měly ty firemní navíc vhodnou formou komunikovat firmu dávajícího. Z toho vyplývá, že by to měl být dárek, který si obdarovaný ponechá, bude ho užívat a při každém použití si uvědomí, že existuje firma, s níž má dobrý obchodní vztah. Co se týká nabídky, nemohu za sebe říct, že ji považuji za dostatečnou. V této kategorii bychom přivítali tailor made přístup. Agentury většinou pošlou objemný katalog všeho možného – zákazníku vyber si. Domnívám se, že agentury, které se lépe seznámí s komunikací značek firem, segmentací jejich zákazníků a v souladu s těmito informacemi připraví vhodnou nabídku dárkových předmětů, budou na trhu úspěšnější.


2. Dárky v této hodnotě dáváme především našim významným zákazníkům a dalším obchodním partnerům ke konci roku jako poděkování za celoroční spolupráci.


p17obr_KarelSmrz.jpgKarel Smrž


senior manažer merchandising & design


Vodafone


1. Kvalitu, originalitu a užitnou hodnotu. Pokud dárek splní tato tři kritéria, jdeme dobrou cestou. Pak už jen správný výběr pro konkrétní osobu či skupinu. Co se týká nabídky, je široká. Navíc v tomto segmentu nemůžeme hovořit o tisících, ale řádově o desítkách od jednoho dárku. Dobrou zprávou je, že i velcí hráči na trhu si uvědomují, že menší zakázky v tomto segmentu jsou pro jejich podnikání důležité a stejně tak i pro klienty.


2. Zaměstnanci, zákazníci a ostatní zájmové skupiny. Co se týká naší společnosti, převažují zaměstnanci. Nejdeme cestou „levný dárek pro všechny“, ale spíš darujeme kvalitnější věc při speciálních příležitostech.


 


p17obr_PetrTresl.jpgPetr Trešl


manažer marketingu


Hewlett-Packard


1. Očekáváme, že takový dárek bude mít opravdu přidanou hodnotu pro obdarovaného. Mile jej překvapí a bude mu sloužit delší dobu. Důležité je podle mne také to, aby logo společnosti, která dárek věnovala, „agresivně“ neatakovalo obdarovaného, ale bylo vhodně umístěné spíše pro připomenutí toho, od koho dárek pochází. Při výběru dárku narážíme na unifikované nabídky dodavatelů, kdy je opravdu obtížné najít produkt, který zákazníka mile překvapí.


2. Obecně se jedná například o prodejce našich výrobků nebo třeba o účastníky odborných seminářů a konferencí.


 


p17obr_kovarova_TO2.jpgPavla Kovářová


strategická nákupčí


Telefónica O2


1. Očekáváme kreativitu a ne katalogový předmět, ideálně předmět k dennímu použití s decentním brandingem. Nabídka dodavatelů je příliš uniformní, dodavatelé se nijak zvlášť neodlišují, a tak často musí přijít nápady a inspirace přímo od nás.


2. Zaměstanci, rezidentní segment – zejména SOHO. Nebo dárky na eventy a na výhry v soutěžích.


 


 


 


Erika Duchanová


manažerka marketingu


CAC Leasing


1. Nabídka v této cenové kategorii je pestrá, dle mého názoru se z toho, co se na našem trhu běžně nabízí, dá vybrat. Chybí mi občas včasná reakce na současné trendy, požadujeme mnohdy věci vtipné a interaktivní, tematicky zaměřené na období či na určitou situaci. Jsou ve větší oblibě než předměty statické.


2. Reklamními a dárkovými předměty v této vyšší cenové kategorii obdarováváme většinou naše obchodní partnery.


 


p17obr_Hruby_0027.jpgJan Hrubý


ředitel marketingu


GE Money Auto


1. Očekáváme originální věc – dárek, který lze obtížně koupit v klasickém obchodě (proto musí obdarovaný udělat „cosi“, aby jej získal). Dáváme přednost textilu, který lze velmi zajímavě, netradičně obrandovat a který je na straně našich zákazníků dlouhodobě nejoblíbenější. S „katalogovou“ nabídkou dodavatelů příliš spokojen nejsem, proto hodně spolupracujeme přímo s výrobci textilu, kteří nám umožňují obrandovat textil zajímavěji než pouze potiskem či výšivkou loga.


2. Nejvíce našich dárkových předmětů míří k našim obchodním partnerům, část připravujeme i pro koncové zákazníky. I tyto věci jsou však nejčastěji využívány při promotion našich dealerů.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení