Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Co je lepší? Odhad nebo…

Redakce MAM14. 5. 2007

02obr_Koppl_Dan_cb.jpgVýsledky nového Media projektu musejí nutně udělat radost snad všem vydavatelům. Co pro ně totiž může být lepšího než zpráva o tom, že počet čtenářů, navzdory různým katastrofickým scénářům provozovatelů internetu, neklesá? Stěží asi cokoliv jiného.


Jenomže výsledky výzkumu jsou jedna věc a práce s nimi pak druhá. Už jen jednoduchým srovnáním počtu různých výzkumů na podporu tištěných médií u zahraničních profesních sdružení a českých je jasné, že tu něco nehraje. Až příliš často můžete slyšet od různých vydavatelů nářky na to, že zadavatelé a mediální agentury tomuto médiu buď vůbec nerozumí, anebo jej neumí správně používat. Ostatně toto má být také jeden z důvodů, proč někteří zadavatelé převádějí své rozpočty z tisku jinam.


Já si to opravdu nemyslím. Zadavatelé, stejně jako agentury, mají totiž přesně tolik informací, kolik jim jich zástupci tištěných médií dodají. A je logické, že ta prozíravější média se snaží dodávat zadavatelům o pořádný kus víc informací, než jen ty povinné. Podle mého názoru totiž, pokud něco skutečně chybí řadě současných českých vydavatelství, tak je to nadšení a prozíravost. Takové to nadšení, jaké měl svého času Jules Verne, když v roce 1865 prohlásil, že: “Bez ohledu na názory některých úzkoprsých lidí, kteří zavírají lidstvo na této zemi, budeme jednou cestovat na Měsíc, planety a hvězdy se stejnou jednoduchostí, rychlostí a jistotou, s jakou nyní cestujeme přes oceán z Liverpoolu do New Yorku.”


Ona prozíravost by s velkou pravděpodobností totiž asi varovala všechny vydavatele před změnou terminologie používanou v nových výsledcích Media projektu. Přece jen totiž vyměnit termín výzkum za odhady je poněkud riskantní. Přestože většina lidí z marketingové komunikace asi nestudovala sémiotiku (podle názoru ředitele marketingového výzkumu Unileveru Jaroslava Círa nyní velmi oblíbený obor v reklamě, viz jeho www.bodzlomu.cz), tak všichni tušíme, že blíže skutečnosti bývá výzkum (zatracený pozitivismus 19. století!) než odhad. Navíc provést uvedenou změnu terminologie v době, kdy jsou k dispozici on-line výsledky výzkumů sledovanosti televize, internetu a dost možná co nevidět i rádia, je podle mého názoru neprozřetelné. Dost možná, že z vědeckého hlediska je uvedený krok správný, ale z marketingového pohledu je zcela určitě mylný, protože dlouhou dobu platilo spojení Media projekt = výzkum. Ale tak už to někdy na světě chodí.



šéfredaktor

×

KarstadtQuelle změní jméno na Arcandor

Starší článek

12 stížností RPR stačí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více