V ČR je přes 20 tisíc billboardů a bigboardů

2. 4. 2007 09:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

V České republice bylo v březnu letošního roku 20 082 reklamních billboardů a bigboardů. Za poslední tři a půl roku tak jejich počet klesl zhruba o 7,5 procenta, oproti loňskému září se ale jejich počet mírně zvýšil. Vyplývá to z průzkumu venkovní reklamy Outdoor Media Projekt agentury GfK. Tři čtvrtiny z toho připadly na billboardy, čtvrtina na bigboardy.
Podle průzkumu bylo v srpnu 2003 v ČR 21 713 venkovních reklamních billboardů a bigboardů. Až do loňského září jejich počet téměř stále klesal a před půlrokem jich průzkum registroval necelých 19 900. Nyní jich je zhruba o dvě stovky více.
Největší podíl na trhu podle počtu billboardů měla společnost outdoor akzent s 34,1 procenta. Následuje euroAWK s 18,6 procenta a Europlakat, jehož podíl byl podle průzkumu o desetinu bodu menší. Podíl společnosti News Outdoor byl 9,9 procenta, podíl firmy Railreklam byl 7,3 procenta a u WIP Reklamy to bylo 2,5 procenta.
Ve srovnání podílů firem podle počtu jimi provozovaných bigboardů měla největší, zhruba třetinový podíl společnost Bigmedia. Druhý největší počet bigboardů měla firma News Outdoor (21,5 procenta), na třetím místě byl Europlakat se 14,4 procenta. Následují společnosti outdoor akzent (9,8 procenta), ACE media ventures (6,8 procenta), PMN (5,6 procenta), BillboCity (2,4 procenta a euroAWK (1,1 procenta).
Průzkum také počítal, s kolika billboardy či bigboardy se řidiči mohou setkat na svých cestách po ČR. Například po cestě z pražského výstaviště v Holešovicích do liberecké Valdštejnské ulice v délce 106,2 kilometrů průzkum napočítal 284 reklamních panelů – to znamená v průměru každých 370 metrů jeden.
Mezi výstavištěm v pražských Holešovicích a obcí Měšice v okrese Praha-východ je podle průzkumu na 14,8 kilometru cesty 242 reklamních panelů. To dokonce představuje, že pozornost řidiče může upoutat v průměru jeden panel na každých zhruba 60 metrech.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení