Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Tradice spojuje aneb Jizerská 50 se zasnoubila s Klasou

Redakce MAM16. 4. 2007

Produkt


Jizerská 50 je masový dálkový závod v klasickém lyžování na 50 km (alternativou 25 a 30 km), který má v ČR čtyřicetiletou tradici a zároveň je součástí světové série dálkových běhů Worldloppet a FIS Marathon Cup. Cílem personální promotion, jež probíhala od září do listopadu, bylo:


Zvýšit povědomí o značce (J50) mezi mladší generací – omlazení závodu


Zvýšit prestiže značky (J50) a její dlouhodobý růst


Zvýšit návštěvnost webových stránek – hlavního komunikačního média


Aktivovat značku Klasa, která označuje kvalitní české potraviny, s tradičním českým závodem


Zvýšit počet závodníků a diváků


Cílovou skupinu tvořili primárně noví (potenciální) účastnící 18-50 let, sekundárně stávající účastníci.


Kreativní koncept vycházel z headlinu: “Co tě nezabije, to tě posílí!” = závod, který není pro každého. Je to výzva – máš na to?


Pobavit i šokovat


Personální promotion, kterou jsme připravili jako jeden z kanálů propagace závodu Jizerská 50, reprezentovaly speciální lyžařské týmy, jež měly za úkol evokovat zimní prostředí v letních horkých dnech. Tyto dvoučlenné fly týmy (1 hosteska, 1 promotér) pracující v upravených lyžařských kostýmech, s lyžemi na nohou a holemi v rukou, navštěvují vybrané lokace s koncentrací cílové skupiny, kde komunikují je-dinečné spojení značky Klasa se závodem Jizerská 50. Zároveň zvou oslovené na 40. ročník prestižního závodu.


Cílem akce bylo zaujmout a pobavit (zimní kostým ve vedru, lyže na suchu, sehraná scénka) kolemjdoucí a vrýt jim do paměti tento netradiční zážitek. Převážná většina oslovených nevěřila svým očím, odcházela s příjemným pocitem pobavení a překvapení. Na celou akci jsme naplánovali 50 promo dní v období září-listopad 2006.


Netradičně jsme pojali i navázání kontaktu s veřejností. Komunikace probíhala následovně: s mapou v ruce – “Dobrý den, jak se, prosím, dostaneme do Bedřichova?” “My jsme závodníci Jizerské 50 a zabloudili jsme. Znáte Jizerskou 50?” Zatímco jeden oslovuje, druhý předvádí komické prvky na lyžích na suchu, doprovázené běžkařskou hantýrkou (terminologií). Po předání informací o závodě i značce Klasa, letáku a samplu (Tatranka nebo láhev Poděbradky) se loučí se slovy “uvidí-me se na startu”. Tato cross promotion značek Jizerská 50 a Klasa zaznamenala všeobecně velký úspěch a veřejností byla přijata víc než pozitivně.


Lokace jsme vybírali především v regionech střední Čechy, severní Čechy a okrajově i jižní Morava. Zaměřili jsme se, v první řadě, na sportovní eventy, a to především cyklistické a běžecké závody. Dále jsme naše týmy vyslali na oblíbené české cyklostezky, především v Jizerských horách, kde se Jizerská 50 pravidelně koná (včetně závodu horských kol), středních Čechách a okolí Brna. V rámci spolupráce se značkou Klasa jsme využili i její jednotlivá promotion v hypermarketech po celé ČR a spotřebitelsky oblíbených Klasa Road Shows.


Trefy do černého


Na základě cílené komunikace (výběr lokací s vysokou koncentrací cílové skupiny) byl zásah více jak 85 %. Celkem se podařilo oslovit (komunikace a předání informačního letáku) necelých 17 000 osob, což představuje více než 330 face-to-face kontaktů na jeden promo den, a celkem se rozdalo téměř 8000 ks vzorků (Tatranky, Poděbradky).


Díky cílené komunikaci se také podařilo zvýšit povědomí o značce (nelze konkrétně kvantifikovat), zároveň byla celkovým kreativním konceptem a jednotlivými komunikačními kanály s důrazem na mladší věkové kategorie podpořena image značky.


Návštěvnost webových stránek za období září-leden se zvýšila o 17 % oproti stejnému období minulého roku (39 864 návštěv celkem, 22 413 unikátních návštěvníků).


Počet účastníků se zvýšil o 11 % oproti předchozímu ročníku.


Profilace značky Klasa v masovém sportu navázala na novou strategii značky; důraz na kvalitu – spojení s těmi nejlepšími ve sportu.


Autor pracuje v agentuře Mather Activation, která je členem iBTL sekce.


 


p17obr_Jizerská-50_1.jpg


KUDY DO BEDŘICHOVA? Promotéři v lyžařském vybavení propagovali Jizerskou 50 od září do listopadu na cyklistických a běžeckých závodech.

×

Velké webové portály loni zvýšily tržby o třetinu na 1,6 mld. Kč

Starší článek

Krajské noviny zavedly stránku pro každý region ČR

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více