Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

SOS si dělá, co chce

Redakce MAM10. 4. 2007

12obr_Lohnisky.jpgVe středu minulého týdne Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) ve své tiskové zprávě zveřejnilo, že se obrátilo na Nejvyšší soud ČR v rámci dovolacího řízení v soudním sporu s provozovatelem jednoho z nejvýznamnějších českých internetových obchodů www.kasa.cz, který prodává časově omezené dárkové poukazy bez možnosti refundace. O co jde? Pokud chcete obdarovat manželku, ale nevíte, co koupit, nabízí KASA.cz dárkové poukazy v hodnotě 200, 500, 1000 a 2000 Kč, které obdarovaný může využít při nákupu. Každý, kdo si takový poukaz koupí, je srozuměn, že ho musí využít během jednoho roku. Podle jasně komunikovaných podmínek není možné za neuplatněný poukaz po uplynutí jednoho roku vrátit peníze. V celé historii obchodního centra KASA.cz však na tuto podmínku nepadla jediná stížnost, a co víc, všechny vydané dárkové poukazy jsou přijímány i po uplynutí jejich splatnosti. Zákazník tak není klamán a od začátku souhlasí s podmínkami uplatnění během jednoho roku.


Hlavně neříkat fakta


SOS často překrucuje nebo zamlčuje důležitá fakta. Možná ale jen neumí psát tiskové zprávy. Ať tak, nebo tak, v poslední době se probírá otázka etiky PR agentur. Neměl by se někdo pozastavit také nad jednáním tiskového oddělení Sdružení obrany spotřebitelů, které je bráno jako autorita v oblasti ochrany zájmů spotřebitele? Tisková zpráva na téma dárkových poukázek byla postavena účelově, nezazněla v ní fakta ukazující celou kauzu v pravém světle a hlavně nezaznělo, proč se SOS obrátilo na Nejvyšší soud. Možná bychom se dozvěděli, že případ byl již pravomocně rozhodnut Městským soudem v Praze ve prospěch KASA.cz, a SOS tedy již případ prohrálo. Podle rozsudku může obchodník upravit pravidla pro používání dárkových certifikátů, jak uzná za vhodné, pokud není spotřebitel klamán. A to v tomto případě není. Spotřebitel totiž není nucen si certifikát koupit a na dobu platnosti je dostatečně upozorněn. Německý precedens, který SOS v tiskové zprávě zmiňuje, je nutno odlišovat a nelze jím v tomto případě argumentovat. Česká právní úprava na rozdíl od německé neobsahuje ustanovení, jež by takové jednání a nakládání s dárkovými certifikáty zakazovala.


SOS podporuje novináře v neobjektivnosti


V tiskové zprávě SOS je také uvedeno, že byla vydána v rámci projektu “Zvyšování standardu spotřebitelských práv v obchodních podmínkách podnikatelů a eliminace nekalých praktik podnikatelů”. Opět tedy podsouvání tvrzení, že KASA.cz se chová nekale. Připomínám, že soud tuto praktiku nekalou neshledal. Když pak někteří novináři napíší objevný článek a nevyžádají si nebo nepoužijí vysvětlující stanovisko KASA.cz, je výsledkem jednostranný článek postavený na zavádějící tiskové zprávě, jejímž obsahem je medializace uměle vyvolaného problému. Opravdu si každý může vydávat a komunikovat, co chce?



ředitel agentury Relative PR a mediální zástupce KASA.cz

×

Reklama na internetových serverech v roce 2006 dosáhla 2 miliardy Kč

Starší článek

Stream TV: po měsíci 177 tisíc návštěvníků

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více