Regulace vztahů řetězců a dodavatelů ve sněmovně neprošla

27. 4. 2007 13:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Návrh novely zákona o ochraně hospodářské soutěži, který reguluje chování řetězců vůči dodavatelům, ve sněmovně neprošel. Poslanci se rozhodli vrátit ho navrhovatelům k dopracování. Návrh neprošel hlavně hlasy ODS, lidovců a zelených. Prosadit se ho naopak snažili poslanci ČSSD a KSČM.
Ministr zemědělství Petr Gandalovič (ODS) řekl, že vláda si je vědoma problémů ve vztazích mezi některými obchodníky a jejich dodavateli. Přislíbil, že vláda bude nejdéle do 31. října sněmovnu informovat o tom, jakým způsobem hodlá tento problém řešit.
Jeden z předkladatelů, Ladislav Skopal (ČSSD) poukázal na to, že podobné zákony platí na Slovensku nebo v Maďarsku, kde podle něj fungují. Upozornil také, že praktiky řetězců vůči dodavatelům se navíc rozšiřují i na nepotravinářské zboží.
Návrh novely mimo jiné zakazoval zneužívání tzv. ekonomické závislosti. Ekonomickou závislost definuje například jako požadování úplatku za přijetí zboží do prodeje nebo neodůvodněné vymáhání změn v uzavřených smlouvách.
Novelu dlouhodobě i prosazuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Podle jeho předsedy Martina Peciny je to jedna z cest, jak trestat firmy, které nejsou dominantním hráčem na trhu, ale přesto zneužívají své postavení.
Zpravodaj poslanec Ladislav Plachý (ODS) při jednání prohlásil, že o škodlivosti a kontraproduktivitě předlohy nelze pochybovat. Zákon podle něj zahubí české dodavatele ze všech odvětví. Rovněž prohlásil, že řada legislativních chyb a dopady na spotřebitele činí z tohoto zákona legislativní zmetek.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.