První diskont s bioprodukty
Společnost Plus – Discount začala jako první diskontní řetězec prodávat více než 40 biovýrobků pod značkou BioBio – biovýrobky pro všechny. Přibližně 30 % produktů v současné době pochází z místní české produkce, zbytek se dováží. Do budoucna by retailer chtěl přibližně polovinu sortimentu BioBio získávat z domácího zemědělství. Zahájil proto rozhovory s Ministerstvem zemědělství, aby projednal opatření k posílení českého zemědělství. Obrat bioprodukce se loni v ČR podle údajů společností Synergy Marketing a GfK Praha zvýšil na 460 milionů z 370 milionů Kč v roce 2005. Odborníci z těchto firem odhadují, že český biotrh v příštích pěti letech vzroste zhruba na 1,3 mld. Kč. V současné době český spotřebitel ročně vydává na bioprodukty přibližně 35 Kč. To je málo zejména ve srovnání s EU, kde se průměr pohybuje kolem více než 2000 Kč.