Prodeje dekorativní kosmetiky rostou díky seniorkám i stále mladším zákaznicím
Přípravky dekorativní kosmetiky a vlasová kosmetika vykázaly ve Velké Británii v posledním roce rychlejší růst než přípravky určené k osobní hygieně. Potvrzují to čísla z Datamonitoru. Nárůst způsobil zejména přechod zákazníků k dražším funkčním výrobkům poskytujícím lepší péči, ne větší objemy prodejů. Make-up zaznamenal nejvyšší vzestup v první polovině června, a to hlavně díky vyšší penetraci mezi mladší zákazníky. Segment péče o pleť byl podpořen také vzestupem prémiových, superprémiových a medicínských značek, zatímco vlasová kosmetika vzrostla nejspíš díky specializovaným produktům určeným na nejrůznější typy vlasů. Navíc se rozšiřuje zákaznická základna na obou koncích věkového spektra: starší ženy a v posledních letech také stále více muži používají dražší kosmetické přípravky, aby zpomalili účinky stárnutí, zatímco z dorůstající generace roste procento dívek, které začínají používat tyto přípravky mezi 12-13 lety.
Výsledky Datamonitoru napovídají, že budoucnost patří zejména produktům s obsahem přírodních látek, které prospějí zároveň kráse i zdraví. Zároveň se tím otevře prostor pro tažení proti přípravkům obsahujícím škodlivé nebo dokonce toxické látky, na něž budou zákaznice nejspíše stále více slyšet.