Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Proč je internet cestou do pekla

Redakce MAM10. 4. 2007

02_editorial_Koppl.jpgJe lepší dobře ukrást než špatně okopírovat” bylo heslo, které se z nějakého důvodu tradovalo v reklamních agenturách v druhé polovině devadesátých let. Řada kauz s ukradenými reklamními nápady z té doby budiž toho důkazem. Minulý týden vyšla na www.mam.cz zpráva o tom, že v roce 2012 přestanou stačit internetové domény, protože všechny, které za něco stojí, již budou zablokované, a to přitom slušná slovní zásoba představuje zhruba 24 tisíc slov. Spojení krádeže nápadů a internetu není vůbec náhodné. Jedna z teorií v komunikaci totiž tvrdí, že internet ve skutečnosti není zdrojem nových nebo dokonce převratných nápadů, ale je naopak největším vrahem tvůrčího myšlení. A záměrně používám spojení “tvůrčího myšlení” a ne kreativity, protože tvůrčí myšlení je přece jen spojené i s jinými obory marketingové komunikace víc než kreativita. Teze s internetem jako vrahem myšlenek není sice nová, ale je nepopulární, protože nehraje do noty současné společenské náladě. Ale posuďte sami, kde jinde je větší unifikace nápadů a kreativity než na internetu? Kde je nejvíce zcizených myšlenek a prodejních nápadů? A koneckonců, kde se dnes inspirují tak často tvůrci reklamy a marketingových konceptů než na internetu? Samozřejmě, že se nezmiňuji o tomto fenoménu náhodou. Tím, že se výkony výrobků srovnávají a reklama se unifikuje, je totiž reklama vinná jen z poloviny. Druhou polovinu viny na tom má myšlení marketingových tvůrců, kteří žijí v přesvědčení, že stačí kopírovat. Nestačí.


Novými globálními značkami se dnes stávají produkty Ecover, Dr. Hauschka nebo Vivani. Definitivně to potvrzují jak marketingové studie výzkumných agentur, tak i zájem nadnárodních holdingů o tyto společnosti. Oficiálně Unilever, Henkel, P&G, Nestlé a další koncerny zatím naoko pro média odbývají tyto značky slovy, že nárůsty těchto značek se nedotýkají jejich podílu na trhu. Jenomže počet lidí, kteří si myjí hlavu v Evropě, nestoupá (spíše klesá) a třeba právě německá značka Dr. Hauschka roste jako nikdy předtím. Takže již na první pohled je jasné, že tu něco nesedí.


Vraťme se teď na začátek. Snaha nadnárodních koncernů o kopírování úspěchů těchto nových značek je markantní. Jenomže můžete z Jaru udělat mávnutím proutku Ecover? Nemůžete. Nejen proto, že ztratíte značnou míru stávajících spotřebitelů, ale i proto, že vám to ti noví, potenciální spotřebitelé neuvěří. Další důvod, proč to nepůjde, je ryze praktický – účetní a plánovací systémy nikdy nedovolí koncernům reagovat pružně.


Zajímavé na tom celém je to, že rozhodně neplatí, že by tyto nové značky nepoužívaly marketingovou komunikaci. Naopak. Používají ji a velmi efektivně. Problém je pak ale velmi často v tom, když tyto cesty začínají napodobovat velké komunikační agentury. I proto lze souhlasit s názorem, který tu ale již také jednou byl – totiž, že internet je trochu moc nafouknutá bublina.



šéfredaktor

×

Reklama na internetových serverech v roce 2006 dosáhla 2 miliardy Kč

Starší článek

Stream TV: po měsíci 177 tisíc návštěvníků

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více