Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Optimismus v on-line nekončí

Redakce MAM2. 4. 2007

08obr_hamburg.jpgI v souvislosti s nejnovější akvizicí Axel Springer (AS) hovoří o pokračování ve strategii digitalizace. Převzetí 51% podílu ve společnosti provozující informační portál města Hamburk, kde koncern sídlí, je však zároveň i průnikem komerčního vydavatelství do sektoru veřejných služeb.


Radnice hanzovního města zůstává v portále s 20 % jedním z podílníků, ostatní spolumajitelé (HSH Nordbank, Hamburger Sparkasse a Sparkasse Harburg-Buxtehude) svou účast odpovídajícím způsobem redukovali.


Dlouhá cesta k záchraně


Projekt Hamburg.de má ambice být první a zároveň centrální informační a servisní bránou pro obyvatele i návštěvníky Hamburku. Na začátku roku činila průměrná návštěvnost portálu okolo 3 milionů uživatelů a podle představ Axel Springer jde a do budoucna i půjde o primární zdroj rychlých informací pro celý region.


Co se však bude muset určitě změnit, je ekonomická stránka věci. Hamburk.de při bilancování za posledních deset let prakticky nevyšel z červených čísel a na jeho vrubu se nahromadil deficit ve výši 15 milionů eur. Restrukturalizace přitom začala za pochodu: za rok 2005 se roční ztráta snížila na 800 tisíc eur. Město Hamburk hledalo privátního investora dlouhodobě a přednostně mezi vydavatelskými domy sídlícími v přístavním městě. Vedle zájmu AS byly sondovány také možnosti vydavatelství Spiegel nebo investiční skupiny Brita Davida Montgomeryho (vydává deník Hamburger Morgenpost).


Proč tolik povyku?


Servis z městských úřadů i turistické informace na internetových stránkách zůstávají i nadále v režii města. Předseda představenstva Axel Springer Mathias Döpfner v nové akvizici vidí především šanci rozšířit on-line nabídku lokálního obsahu.


Přestože souhlas spolkového antimonopolního úřadu s celou akvizicí je zřejmě formalitou, městské opoziční strany si své obavy nenechávají pro sebe. “Převzetím Hamburg.de s aktivní podporou zastupitelstva vybuduje Axel Springer dominantní tržní pozici,” myslí si o dalším vývoji místního mediálního trhu Jens Kerstan z lokální strany GAL-Bürgerschaftsfraktion.


AS zde zatím každopádně diktuje tempo na tiskovém trhu (Bild, Hamburger Abendblatt), zastoupen je i v rozhlasu (Radio Hamburg) a na televizním trhu (regionální kanál Hamburg 1).


Zaklínadlo 2.0 funguje


Konkurence z düsseldorfského vydavatelství Handelsblatt mezitím potvrdila důležitost internetu ve svých plánech, když oznámila změnu redakčního konceptu a start tzv. projektu Newsroom 2.0. Ve zkratce jde o spojení tiskové a on-line redakce pod jedno velení. “Dosáhneme tím plné integrace obou forem a kvalitnějšího rozdělování témat napříč sledovanými sektory,” říká šéfredaktor Bernd Ziesemer. Handelsblatt patřil v říjnu 2002 k prvním německým deníkům, které aplikovaly anglosaský model fungování newsroomu. Poslední úpravou nyní reaguje na rostoucí význam internetu. Podle magazínu Kontakter si však vedení firmy momentálně spíše láme hlavu nad tím, jak vyřešit případné budoucí diference mezi platy stávajících a nově příchozích redaktorů.



Zpracováno podle Werben & Verkaufen, Media und Marketing a Kontakter.

×

Celodenní podíl ČT2 stoupl minulý týden na letošní maximum

Starší článek

Operátoři v dubnu zlevní mobily až o 2000 korun

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více