U příležitosti Světového dne duševního vlastnictví se minulý týden poprvé představilo nové sdružení „České značky“. Zakládajícími členy sdružení se staly společnosti Bernard, Elton Hodinářská (výrobce hodinek značky Prim), Klimatex, Kofola, Madeta a Triola, předsedou sdružení je Martin Klofanda, PR manažer společnosti Kofola. Sdružené firmy spojuje to, že má každá z nich významnou část svého podnikání založenou na originálním českém výrobku nebo nápadu, zaměstnávají české občany a majoritní podíl jejich výroby je soustředěn v České republice. Tyto firmy se musí v současnosti bránit některým hrozbám a rizikům, například plagiátorství, zneužívání obchodních značek nebo neochotě spotřebitelů platit za kvalitu, kterým jednotlivě mohou čelit jen těžko. Firmy tohoto sdružení chtějí proto sdílet své zkušenosti a úzce spolupracovat i s dalšími organizacemi. „Za své přirozené partnery proto považujeme například Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky nebo Svaz průmyslu a dopravy ČR,“ dodává Martin Klofanda. V květnu by měla být zahájena práce na podporu projektu Osvěta, v jednání je i spolupráce s Českou televizí. Mediální prezentace by měla být realizována ve druhé polovině roku.
K čemu? Přichází další mezioborové sdružení českých značek.