Nejmodernější značky mobilních telefonů
Ženám k srdci přirostla Nokia, mužům spíš Sony Ericsson
Kterou značku mobilního telefonu považujeme za moderní, tj. jde s dobou? Tato otázka byla tématem našeho nejnovějšího projektu OMD Snapshots, ve kterém současně navazujeme na předešlá témata: moderní značka oblečení, bot a populární hudební styl (M&M 11-13). Čtvrtina uživatelů využívá mobilní telefon, mimo telefonování a zasíláni SMSek, k focení a pětina k zasílání MMS zpráv (OMD Snapshots únor 2006). Z průzkumu vyplývá, že nejpopulárnější značkou mobilního telefonu je Nokia, kterou má v oblibě 39 % lidí. Nokia je výrazně více oblíbená u ženské populace, přičemž Sony Ericsson z druhého místa boduje hlavně u populace mužské. Rozdíly ve hodnocení jednotlivých značek mezi muži a ženami můžeme pozorovat i u telefonů Samsung, Siemens a Motorola, které jsou více oblíbené u žen. Muži dále více přiznávají, že mezi značkami nevidí rozdíl a ženy spíše neumějí posoudit. Mezi “jinými” je nejčastěji zmiňovaná značka LG. OMD Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu, které jsou zjišťovány na reprezentativním panelu internetové populace ČR, na vzorku 518 lidí ve věku 12-69 let.