Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Nebe je modrý a voda je mokrá…

Redakce MAM10. 4. 2007

22obr_Postulka_cb.jpgVideobannery jako formát nejsou žádnou novinkou, nicméně v poslední době jsme svědky slušného rozmachu. Jeho příčiny jsou krom zlepšování internetového připojení i technologie komprese videa, umožňující jej pouštět bez dlouhého času načítání nebo stahování do speciálního programu.


Malý čtverec není TV obrazovka


Je možné srovnávat spot ve videobanneru se spotem televizním? Spot televizní má obvykle zapnutý zvuk a je přes celou obrazovku. U videobanneru záleží, zda má uživatel zapnuté bedničky a musí se dělit o pozornost s vícero prvky na stránce. Vypadá to jasně, ale… když začnou v TV reklamy (podle zákona oddělené znělkou), divákům klesá pozornost. Znělka někdy bývá signálem pro dočepování piva, zakousnutí jídla nebo odskočení na toaletu. Člověk se také během reklam často baví s rodinou nebo kamarády. Na internetu žádná reklamní znělka nezní. Reklama se uživateli zobrazuje krátce po jeho vstupu na stránku (tedy v době, kdy se jeho pozornost dotýká zenitu) a videobannery tuto pozornost silně přitahují. Pohyb, barvy, nenásilnost (nikdo nikoho nenutí “tak, teď se posaď – 5 minut ti budeme pouštět reklamy” aneb “když chceš, tak se mrkni”). Když uživatele reklama navíc zaujme, tak na videobanner může kliknout a dozvědět se víc (prohlédnout si právě propagovanou novou kolekci Puma, nebo nejnovější přípravky Dove). To už není tak špatné.


Ale ta cena!


Obecný názor je, že internet není levné médium (v porovnání třeba s televizí), ale je to názor příliš generalizující. Internet není jen banner a internet nejsou jen dva servery.


Vezměme si pár hráčů a porovnáme to. Jako srovnávací ukazatel použijme CPT (cenu za tisíc shlédnutí). Na Nově stojí CPT dvaceti sekundového spotu 239 Kč (off time) nebo 341 Kč (prime time). Co takhle dát videobanner na e-mail Seznamu? 3 miliony impresí za 750 tisíc – to je 250 Kč CPT! Takže internet je v tomto případě levnější. Kdybych místo Seznamu použil menší server – např. libimseti.cz – dostávám CPT 55 Kč! Zásah stejného počtu lidí reklamním spotem jako v televizi, a to několikanásobně levněji. Existuje i možnost cílit podle některých demografických ukazatelů…


Tak jak to je?


Pro internet dále hovoří fakt, že je na něm o něco zajímavější “masová cílovka” (4,2 mil.), která je v porovnání s televizním průměrem o trochu majetnější. Dále do videobanneru se dá umístit i spot “stvořený pro televizi” – tedy zadavateli odpadnou náklady za speciální kreativu pro internet. Existuje možnost cílení a v neposlední řadě i ta cena.


Je zvětšení reklamního prostoru na ČT opravdu jediné východisko pro zoufalé zadavatele?



media manager


PHD

×

Reklama na internetových serverech v roce 2006 dosáhla 2 miliardy Kč

Starší článek

Stream TV: po měsíci 177 tisíc návštěvníků

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více