Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Nadnárodní časopisecké značky mají u nás vcelku dobré výsledky

Redakce MAM23. 4. 2007

Nadnárodní tituly se na místních trzích vyskytují ve dvou základních modelech. Prvním je už popsaný model kupování licencí, na jejichž základě přivádějí místní vydavatelé do daného prostředí tyto nadnárodní značky.


Druhým modelem je přítomnost zahraničních edicí, vycházejících pouze v jednom jazyce (nejčastěji v angličtině), které jsou pak distribuovány v jiných zemích. Na evropském kontinentě se pro tyto tituly vžilo označení panevropské.


Panevropské tituly


Objem inzerce v 16 největších z těchto panevropských titulů dosáhl podle údajů CMR International v prvním loňském pololetí výše 250 mil. eur, což představuje meziroční nárůst o 35 mil. eur. I přes stažení časopisů Forbes a Business Week to neukazuje na vymírání těchto titulů, o čemž se v loňském roce vedly četné úvahy. Jejich čtenost zůstala na stejné úrovni jako o rok dříve.


Nejrozšířenějším panevropským deníkem je Financial Times s nákladem 258 tis. výtisků, byť v posledních letech jeho náklad sice mírně, ale zato kontinuálně klesá. Není překvapivé, že nejsilnější postavení má tento deník v anglosaském světě.


Mezi panevropskými týdeníky si nejlépe vede The Economist s celkovým nákladem 379 tisíc výtisků a naopak v tomto případě je jeho náklad za posledních pět let rostoucí. Vedoucími trhy pro The Economist jsou vedle anglicky mluvících evropských zemí také země mluvící německy, Francie a Itálie.


Nadnárodní tituly v ČR


Zřejmě vůbec nejrozšířenějšími nadnárodními tituly jsou na evropském kontinentu značky Cosmopolitan, Elle, Glamour nebo National Geographic. Ukazuje se, že některým nadnárodním značkám se v českém prostředí daří o něco méně než v zahraničí, na druhou stranu nacházíme tituly, jejichž výsledky na českém trhu, měřené ukazatelem prodaného nákladu, dosahují srovnatelných, nebo dokonce i lepších výsledků než v zahraničí.


Samozřejmě, že výsledky v absolutním počtu prodaných výtisků jsou na větších trzích vyšší než u nás, ale pokud přepočítáme tuzemské výsledky na počet obyvatel, získáme alespoň relativní srovnání.


Například výsledky pánských magazínů na českém trhu, jako Playboy nebo Men’s Health, který od začátku letošního roku nevychází, jsou ve srovnání s největšími západními evropskými zeměmi, ale i ve srovnání s Polskem nebo Maďarskem o něco nižší. Konkrétně v případě časopisu Playboy jsou prodejní výsledky vyšší v Německu, ale i v Maďarsku.


Také Men’s Health dosahuje lepších výsledků v Británii a v Německu, než dosahoval u nás. Oba tituly mají ale po přepočtu na velikost obyvatel srovnatelné (nebo o něco lepší) výsledky než např. ve Španělsku.


Z pánských magazínů se u nás daří Maximu, který po přepočtu dosahuje dokonce vyšších výsledků než v Německu a Británii.


Komu se daří?


Dobré výsledky má na českém trhu také Joy, u nás prozatím stále jedna z mladších značek. Výsledky Joy se dají považovat za lepší než v Německu, kde je tento titul velmi silný, a za srovnatelné s Maďarskem.


Střídavě si v evropském srovnání stojí National Geographic – jeho prodejní výsledky jsou u nás slabší než třeba v Maďarsku nebo Británii, ale lepší než v Německu či Polsku. Naopak Geo, na českém trhu také pořád ještě spíš novější značka, si v Evropě stojí o něco lépe. Platí to zejména o Německu a Francii.


Nejrozšířenější tituly pro mládež, Bravo, Bravo Girl a Popcorn, mají u nás lepší prodeje než na sledovaných evropských trzích. Konrétně třeba Bravo u nás prodává podle počtu obyvatel více než v Německu a srovnatelně jako v Polsku. Platí to i pro Bravo Girl, také Popcorn je vcelku úspěšný, silnější prodaný náklad má pouze v Maďarsku.


Rovněž Elle se na českén trhu ukazuje ve srovnání s evropskými výsledky jako úspěšná, silnější je na domácím, francouzském trhu.


Cosmopolitan si u nás stojí srovnatelně s Polskem nebo Maďarskem, ale hůře než ve Španělsku, Francii nebo Británii.


Prodej titulů ve vybraných zemích (absolutní srovnání)


Bravo


p16obr_Bravo.jpg


Německo: 460 000


Polsko: 271 000


Maďarsko: 55 000


Španělsko: 182 000


ČR: 76 000


 


Cosmopolitan


p16obr_Cosmopolitan.jpg


Německo: 369 000


Polsko: 133 000


Maďarsko: 55 000


Velká Británie: 456 000


Francie: 371 000


Španělsko: 346 000


ČR: 38 000 (Neověřeno ABC ČR)


 


Elle


p16obr_Elle.jpg


Německo: 223 000


Polsko: 87 000


Maďarsko: 27 000


Velká Británie: 209 000


Francie: 358 000


Španělsko: 210 000


ČR: 43 000


 


Geo


p16obr_Geo.jpg


Německo: 494 000


Francie: 336 000


Španělsko: 44 000


ČR: 20 000


 


Joy


p16obr_joy.jpg


Německo: 427 000


Maďarsko: 76 000


ČR: 84 000


 


Men’s Health


p16obr_Mens Health.jpg


Německo: 231 000


Polsko: 60 000


Velká Británie: 239 000


Španělsko: 66 000


ČR*: 7 000


 


Maxim


p16_Maxim.jpg


Německo: 125 000


Velká Británie: 132 000


ČR: 42 000


 


National Geographic


p16obr_National geographic.jpg


Německo: 239 000


Polsko: 95 000


Maďarsko: 61 000


Velká Británie: 356 000


Francie: 187 000


Španělsko: 197 000


ČR: 48 000


 


Playboy


p16obr_Playboy.jpg


Německo: 291 000


Polsko: 70 000


Maďarsko: 35 000


Španělsko: 23 000


ČR: 12 000


 


Popcorn


p16obr_Popcorn.jpg


Německo: 235 000


Polsko: 128 000


Maďarsko: 51 000


ČR: 37 000


 


Reader’s Digest


p16obr_Readers Digest.jpg


Německo: 800 000


Polsko: 138 000


Maďarsko: 140 000


Velká Británie: 717 000


ČR: 111 000


Zdroj: ABC ČR (II/2007), IVW, ABC UK, ZKDP, OJD, Matesz, (*Pozn: ABC ČR (XII/2006))

×

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 16. týden 2007

Starší článek

RRTV chce najít pravidla pro product placement

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

MŠMT láká učitele na Astra Zenecu: „Vyhrňte rukávy!“

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) přesvědčuje v letákové kampani pedagogy, aby se nechali očkovat. Využívá k tomu známé…
24. 2. 202124. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

„Co ve vás probouzí pocit hrdosti?“ Sberbank spustila TV kampaň …

Sberbank v únoru 2021 spustila televizní kampaň na běžné účty – FÉR účet s odměnou 1234 Kč za věrnost i přechod od jiné…
24. 2. 202124. 2. 2021
Marketing

Citylighty v metru jako výkladní skříně s reálnými produkty

V šesti stanicích pražského metra se citylighty společnosti MetroZoom proměnily na výlohy dm drogerie. Cestující v nich nyní mohou vidět skutečné…
23. 2. 202123. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více