Mobilní marketing aneb variace na soutěže
Merci SMS soutěž
Název kampaně: Zašlete své nejsladší děkuji
Klient/značka: Storck/Merci
Realizátor: Euro RSCG 4D
Termín realizace: říjen – prosinec 2006
Cíle kampaně: Zdůraznit Merci image prostřednictvím claimu “Merci za to, že jsi”, zvýšit brand awareness o více než 5,1 %.
Cílová skupina: dospělí 20-49 let
Marketingová strategie: Lidé si mohli vybrat z několika pohlednic, které pošlou svému blízkému prostřednictvím reálné pohlednice, SMS s poděkováním Merci nebo e-mailu s poděkováním a pohlednicí z webu. Pokud soutěžící zaslal po výzvě SMS s názvem města, kde chce mít své poděkování uveřejněno, byl zařazen do soutěže o 25 velkých billboardů s osobním poděkováním. 25 originálních poděkování pak bylo v listopadu vytištěno na billboardy v daných městech.
Mediální strategie: Před soutěží a v průběhu byl použit virální marketing formou SMS, print, pohlednice v obchodech, web a bannery na internetu. Po skončení soutěže následovaly bigboardy a web.
Výsledky kampaně: Plánovaný nárůst awareness od října do prosince o 5,1 % byl překročen, reálný nárůst byl už v půlce listopadu 7,7 %.
Za sušenku do Alp
Název kampaně: Vyhraj Alpy, muziku a Lotus!
Klient: Lotus Bakeries
Realizátor: Dimar
Termín realizace:
6. 11. – 31. 12. 2006
Cíl kampaně: Rozšíření zákaznické databáze pro budoucí přímou komunikaci prostřednictvím e-mailu a mobilního telefonu.
Cílová skupina: Živnostníci nakupující např. v hypermarketech Makro a dále např. u obchodních partnerů (společnost Hellma gastronomický servis Praha).
Marketingová strategie: Každý zákazník, který si koupil balení 50 kusových sušenek Lotus se soutěžní samolepkou, se mohl zúčastnit hry o MP3 přehrávače a lyžařský zájezd pro dvě osoby do Alp. Klient měl co nejrychleji odeslat SMS se svým unikátním kódem a do 14 dnů se zaregistrovat na internetové stránce. O pořadí výhry rozhodoval celkový počet zaslaných kódů a zároveň čas odeslání kódů pomocí SMS nebo pomocí registračního formuláře na webu.
Výsledky kampaně: Klient soutěž hodnotí jako úspěšnou. V současné době buduje databázi marketingových dat.
Na výlet s Shell
Název kampaně: Vyhraj palivo na výlet
Klient: Shell
Realizátor: Proximity Prague
Termín realizace: 1. 10 – 12. 11. 2006
Cíl kampaně: podpořit prodej paliva Shell
Marketingová strategie: Každý, kdo během soutěže načerpal u stanice Shell 25 litrů paliva (100 litrů u nákladních vozů nad 3,5 t), získal hrací kartu. Soutěžící poslali soutěžní kódy z hracích karet prostřednictvím SMS nebo webu. Za každých 10 a 20 kódů získal kupón na palivo v hodnotě 250 Kč, za každých 30 kódů kupón na 500 Kč, který obdrželi poštou.
Výsledky kampaně: Bylo registrováno 105 657 účastníků, kteří poslali celkem 240 280 platných kódů (151 964 SMS, 88 316 přes web). Z hlediska účasti byla tato soutěž u Shellu nejúspěšnější za posledních několik let. Kupóny byly vnímány pozitivně, motivací byla i reálná šance výhry – každá 10. osoba vyhrála.