Jak zajímavá může být reklama v tisku?
Produkt: Kostíci
Zadavatel: Danone
Mediální agentura: OMD
Tituly: ABC, Mateřídouška, 21. století, Méďa Pusík
Timing: od začátku roku 2007 (každý měsíc jiný komiks)
Ve vybraných titulech zaměřených na hlavní cílovou skupinu děti 6-10 let je zábavnou formou pomocí komiksu budován dlouhodobý vztah, znalost a povědomí ke značce Kostíci (původně Prince). Komiks má rozehrát a popsat charaktery jednotlivých postaviček Kostíků, se kterými se děti mohou následně ztotožnit… Ve jmenovaných titulech běží kontinuálně po celý rok, co měsíc to nový příběh.
Produkt: Nivea Creme
Zadavatel: Beiersdorf
Mediální agentura: Mediaedge:cia
Titul: Žena a život
Timing: prosinec 2006
Titulní stranu prosincového čísla časopisu Žena a život využila Nivea k novoročnímu přání. Přepáskování titulní strany v barvách Nivey graficky začlenilo vizuál krému do letopočtu 2007. Vtipné řešení ještě podtrhoval sampling tohoto krému, přichycený v pravém horním rohu přepáskování.
Produkt: Nivea Shower Rice & Lotus
Zadavatel: Beiersdorf
Mediální agentura: Mediaedge:cia
Tituly: Yellow, Marianne
Zaváděcí kampaně na novou řadu výrobků Rice & Lotus komunikovala “inspiraci z Dálného východu”. Snahou bylo propojení s tematicky vhodným okolím. V uvedených titulech byl uveřejněn článek související s Asií, u něhož byla umístěna inzerce formou advertorialu.
Produkt: Nivea Visage DNAge
Zadavatel: Beiersdorf
Mediální agentura: Mediaedge:cia
Reklamní agentura: TBWAPraha
Titul: Elle
V rámci masové zaváděcí kampaně byl jako doplněk pro přiblížení se ke spotřebitelkám realizován společně s časopisem Elle projekt “Vědkyně”. Celý projekt byl tvořen společně s redakcí časopisu, kdy redakce z řad svých čtenářek vybrala čtyři vědkyně, které po dobu 30 dnů testovaly krémy DNAage od Nivea Visage. Po ukončení testování byl zveřejněn celý koncept včetně závěrů a doporučení těchto žen.
Produkt: Nescafé Gold
Zadavatel: Nestlé
Mediální agentura: Mediaedge:cia
Reklamní agentura: McCann-Erickson
Titul: Elle (a další)
Jednalo se o kombinaci vlepované stránky a celostránky, která následovala. Na vlepované straně byla vyříznuta klíčová dírka, kterou prosvítalo zlaté světlo, přes něž bylo vidět oko ženy. Nad klíčovou dírkou byl nápis: “Jeden klíč ke zlatému prožitku.” Po otočení zalilo čtenáře zlaté světlo, korespondující se jménem produktu a podtrhující výjimečnost a prémiovost této kávy. Hlavním vizuálem je pak dvoustrana, kde si krásná žena vychutnává svůj šálek Nescafé Gold.
Kampaň: New Fabia Launch
Zadavatel: Škoda Auto
Mediální agentura: MediaCom
Reklamní agentura: Leagas Delaney
Tituly: MF Dnes, Lidové noviy
Timing: březen 2007
Přebal celostátního vydání deníků MF Dnes a Lidových novin je v podstatě prvním komunikačním počinem kampaně na novou Fabii. Kampaň sestává z klasické komunikace v běžných médiích (tisková inzerce o 8 motivech v denících, magazínech, TV spot, OOH, internetové bannery) i netradiční komunikace, což je právě případ přebalu. Škoda Auto se u této kampaně snaží netradiční komunikací zasáhnout i jiné cílové skupiny než obvykle.
Produkt: Alfa Romeo 159
Zadavatel: Alfa Romeo
Mediální agentura: Starcom Mediavest Group
Titul: Yachting revue
Timing: únor 2006
Součástí kampaně Alfa Romeo 159 bylo použití výřezu masky vozu. Pro použití výřezu bylo nutné, aby na stránce s výřezem byl souvislý redakční text. Celá inzerce byla sladěná s titulní stránkou, na které byla v tomto čísle vyfotografována loď Alfa Romeo.
Produkt: Staropramen
Zadavatel: InBev/Pivovary Staropramen
Mediální agentura: Starcom Mediavest Group
Titul: Marketing & Media
Timing: březen 2006
V rámci launche loga a lahve piva Staropramen bylo použito falešné titulní strany s textem otočeným o 90 stupňů, což koresponduje se změnou loga z horizontální na vertikální pozici. Dále byla využita 2. strana falešné obálky k prezentaci nové podoby obalu piva Staropramen.
Produkt: Gambrinus/Gambrinus MP3 paráda
Zadavatel: Plzeňský Prazdroj
Mediální agentura: Universal McCann
Reklamní agentura: Rust2
Tituly: Rock & Pop, Music, Spark, Report
Timing: březen 2007
Gambrinus MP3 paráda je nová autorská soutěž nadějných českých kapel, která probíhá na stránkách www.gambrinus.cz. O vítězi Gambrinus MP3 parády rozhodují svým hlasováním sami fanoušci. V tištěných titulech je soutěž propagována celostránkovou inzercí, na kterou je přichycena basa piv Gambrinus, která z vizuálu jakoby vyčnívá. Odlepením je tak možné basu piv symbolicky odnést.
Kampaň: Peugeot s motorem HDI za cenu benzínového
Zadavatel: Peugeot ČR
Mediální agentura: OMD
Reklamní agentura: Euro RSCG
Titul: Metro
Timing: březen 2007
Peugeot využil nového formátu, tzv. onsertu. Tento formát spočívá v polepení titulní strany samolepicím lístkem umožňujícím prezentovat reklamní sdělení na titulní straně. Kromě kreativního zpracování inzerce se Metro zaměřilo na nestandardní distribuci. Ta spočívala v rozšíření o 23 měst – z klasických 41 na celkem 63 měst. Bylo tak zajištěno, že distribuce probíhala ve všech místech, kde má importér Peugeot ČR své dealery.
Produkt: Smetanito
Zadavatel: Bel Sýry Česko
Realizace: zadavatel + HF 2000
Titul: Apetit
Timing: březen 2007
Dvoustránková inzerce na sýrové krémy Smetanito se z jedné strany skládala z klasické plošné inzerce, druhá celostrana byla složena ze speciálních kartiček s recepty na pokrmy s využitím Smetanita. Recepty byly vytištěny na kartonu, aby si je čtenáři mohli vystřihnout a ponechat. Do této dvoustrany byla navíc vložena skládanka na stojánek pro sýry.
Kampaň: Půjčka na lepší bydlení
Zadavatel: ČSOB
Mediální agentura: Universal McCann
Reklamní agentura: McCann-Erickson
Titul: Bydlení, Žena a život, Marianne-Bydlení
Timing: prosinec 2006
“Jde to rychle a jednoduše”, tak zněl hlavní slogan akční nabídky ČSOB na půjčku pro bytové doplňky. Jeho význam byl v tiskové inzerci podpořen také zpracováním inzerátu ve formě leporela. Po rozevření příslušné dvoustrany s reklamním sdělením ČSOB vystupoval do prostoru kuchyňský stůl, který podtrhoval jednoduchost a dostupnost získání nábytkového interiéru.
Kampaň: Hvězdná proměna s L’Oréal
Zadavatel: L’Oréal
Realizace: zadavatel + Sanoma Magazines
Titul: Vlasta
Timing: září 2006
Magazín Vlasta otiskl osmistránkový projekt proměny vzhledu několika osobností, které zkrášlily výrobky L’Oréal. Na proměně se podíleli odborní vizážisté, fotografie “před” a “po” doprovázely informace o kosmetických výrobcích L’Oréal a jejich vhodného použití.
Kampaň: Pilsner Urquell
Zadavatel: Plzeňský Prazdroj
Mediální agentura: Universal McCann
Reklamní agentura: Leo Burnett Advertising
Titul: Proč ne?!
Timing: prosinec 2006
Každý čtenář si mohl “rozbalit” svůj dárek, kterým byla láhev Pilsner Urquell. Celostránkový inzerát byl zakryt vloženým inzerátem stejného rozměru, obrazově přepásaným dárkovou mašlí. Po otočení tohoto vloženého inzerátu – a tedy rozbalení pomyslného dárku – “ležela” před čtenáři pivní láhev.
Značka: Komerční banka (imageová kampaň)
Zadavatel: Komerční banka
Mediální agentura: PHD
Reklamní agentura: Euro RSCG Prague
Tituly: Ekonom, Týden, Euro
Timing: konec roku 2005
Za pomoci vlepovaných stránek z různých materiálů se komunikovala kvalita a prémiovost služeb Komerční banky na cílovou skupinu rekrutující se z vyšších socio-ekonomických segmentů. Materiál odlišný od papíru zaujme a poskytuje i na první pohled čitelné asociace se značkou a jejími benefity: například vložený obdélník ze sametu byl spojen se sdělením: Na první dotyk vám bude jasné, že péče o zákazníka je naší prioritou.
Značka: Budweisser Budvar
Zadavatel: Budějovický Budvar
Mediální agentura: PHD
Reklamní agentura: Kaspen
Tituly: Cinema, Moderní byt, Koktejl, Reflex, La Cucina Italiana, Víno & Styl, Digitální foto, Respekt, National Geographic, Auto motor a sport, Time In
Timing: roky 2005 a 2006
Jednalo se o vkládání skutečných pivních tácků do titulů zaměřených na muže. Kampaň v roce 2006 navazovala na úspěch v předchozím roce. Vložený arch s tácky vyčníval z titulů a na vyčnívajícím pruhu byl ihned čitelný headline, který tak čtenáře bezprostředně zaujal. Navíc tato reklama vstoupila do domácnosti a na pracoviště cílové skupiny. Působila dlouhodobě: ještě v lednu 2007, tedy cca po roce od posledního uvedení, bylo možné v českých domácnostech najít tyto pivní tácky.
Produkt: Garnier
Zadavatel: L’Oréal
Mediální agentura: Universal McCann
Reklamní agentura: Publicis
Tituly: Joy, Katka
Timing: červen 2006
Na propojení reklamního sdělení a redakčního textu byla postavena tisková inzerce tělového mléka s kapkou samoopalovacího krému od Garnier. Reklamní vizuál byl částečně protažen do redakční části a tímto propojením byl zvýrazněn účinek produktu. Redakční text se navíc tematicky pojil s inzerátem, když v poradní rubrice doporučoval, jak si opálení co nejdéle udržet.
Kampaň: Avon Color
Zadavatel: Avon
Realizace: zadavatel + Sanoma Magazines
Titul: Vlasta
Timing: červenec 2006
Lekci krásy poskytla čtenářkám Vlasty společnost Avon se svou řadou Avon Color. Speciální brožura o 20 stranách s podrobnými radami, jak se nejlépe nalíčit, byla přišita k magazínu Vlasta tak, že překrývala podstatnou část jeho titulní strany.
Kampaň: VW Polo
Zadavatel: Import Volkswagen Group – divize Volkswagen
Mediální agentura: MediaCom Praha
Reklamní agentura: DDB Praha
Tituly: Metro
Timing: duben 2007
Volkswagen Polo využil jako první inzerent v Metru možnost přepůlit titulní stranu deníku reklamním pruhem s nabídkou na vůz Volkswagen Polo.