Jak hezky “zabaffit” přátele i rodiny s dětmi?
Přesně s takovýmto konceptem přišel v nedávné době mobilní operátor Vodafone. Na začátku roku představil službu Program kamarádi, díky němuž je možné za měsíční poplatek neomezeně volat a posílat textové zprávy až na 4 vybraná čísla v síti Vodafonu po České republice. Kampaň, která podporuje Program kamarádi, se jmenuje “Hezky se bafffte” a právě splňuje všechny atributy zmiňované v úvodu.
Jaké spodky nosí partner?
Dvoučlenné týmy Vodafonu se od 21. února do konce března pohybovaly v kinech, barech, restauracích, posilovnách, plaveckých stadionech, bowling klubech a jiných sportovních a zábavných zařízeních, kde vyhledávaly skupinky přátel a rodiny s dětmi. Těm zpříjemňovaly večer tím, že jim danou aktivitu zaplatily (např. v barech nápoje, v bazénech vstup, v kině lístky atd.). Veřejnost nemusela dělat vůbec nic, stačilo jen být na správném místě ve správný čas. Zákazníci Vodafonu dostali danou aktivitu zdarma ihned a automaticky. Šanci však měli i zákazníci konkurence. Ti nejprve ale museli zodpovědět několik vtipných dotazů, které prověřovaly, jak dalece znají své přátele. Otázky podobné typu jako “Jaké spodní prádlo nosí váš partner” více sedly ženám, jež oproti mužům odpovídaly častěji správně.
Zdarma? Nevěřím
Promo hlídky Vodafonu byly aktivní 6 hodin denně (15-21 hodin), od středy do soboty. Denně jedna hlídka obešla přibližně 6 podniků. Co se týče jejich rozložení, nejvíce promotéři kontaktovali bary, bowling kluby a divadla. “Po prvních 2 týdnech kampaně jsme na základě zpětné vazby od promotérů mírně poupravili tourplan. Například v některých plaveckých bazénech se platí až při odchodu, účet od zaplacení potřebují návštěvníci při vstupu do šatny a podobně. V průběhu promotion samo vyšlo najevo, která zařízení jsou pro náš cíl nejvhodnější,” vysvětluje Vladan Crha, ředitel firemní komunikace Vodafonu.
Podle Kamily Černohorské z Vodafonu, která kampaň vedla, se promotérům podařilo navázat během této akce osobnější vztahy, než je u podobných promotion běžné. “Nenutili jsme lidem něco, co nechtějí, ale dávali jsme jim to, pro co si sami ten večer přišli. Z oslovených kontaktů jsme cítili, že lidé nevěří tomu, že mohou opravdu dostat něco jen tak zdarma. Někteří hledali v kampani nějaký háček, uvěřili až poté, co jsme jim danou aktivitu zaplatili.”
Zásah 6000 klientů
Promotéři v průběhu celé kampaně uskutečnili 600 návštěv vybraných podniků ve všech regionech České republiky. “K našim klíčovým strategiím patří starat se lépe o stávající zákazníky a tomu odpovídalo i zaměření kampaně ,Hezky se bafffte’. V jejím průběhu jsme přitom oslovili přibližně 6000 klientů, ať už našich nebo konkurence,” říká Vladan Crha, jehož tým měl celou kampaň na starosti, a dodává: “Denně jsme zaplatili zhruba 100 lidem aktivitu, na kterou zrovna měli chuť.”
Kampaň také přispěla k růstu prodeje – například díky Programu kamarádi zmigrovalo velké procento majitelů předplacených karet na tarify, kde je tato služba dostupná.
Na kampaň “Hezky se bafffte” na podporu služby Program kamarádi navázala kampaň “Bafffte se hafffo”. Ta se zaměřovala na partnerství Vodafonu a Febiofestu. Stejní promotéři z předchozí kampaně rozdávali zákazníkům Vodafonu vstupenky na program Febiofestu v předsálí všech festivalových kin, a to po celou dobu trvání této akce.
Na kampani spolupracoval Vodafone s agenturou Skalin & Layout, která se mimo jiné také podílela na atraktivní vánoční kampani “nasazování parohů” na billboardy konkurence.
Autorka je debuty spokesperson brand & communication společnosti Vodafone.
Lidé byli zezačátku nedůvěřiví. Hledali v kampani nějaký háček, uvěřili až poté, co jsme jim danou aktivitu zaplatili.
Čím je kampaň unikátní
Zákazníkům zaplatíme skutečně to, co chtějí (drink, divadlo, bazén, fitness, atd.).
Po zákaznících nic nechceme, do ničeho je nenutíme, nemusí nic dělat, aby získali od nás zaplacenou aktivitu zadarmo.
Zaměřujeme se na všechny, šanci získat aktivitu zdarma mají nejen zákazníci Vodafonu, ale i zákazníci konkurence.
Vodafone přišel s tímto konceptem první.