Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Jak hezky “zabaffit” přátele i rodiny s dětmi?

Redakce MAM16. 4. 2007

Přesně s takovýmto konceptem přišel v nedávné době mobilní operátor Vodafone. Na začátku roku představil službu Program kamarádi, díky němuž je možné za měsíční poplatek neomezeně volat a posílat textové zprávy až na 4 vybraná čísla v síti Vodafonu po České republice. Kampaň, která podporuje Program kamarádi, se jmenuje “Hezky se bafffte” a právě splňuje všechny atributy zmiňované v úvodu.


Jaké spodky nosí partner?


Dvoučlenné týmy Vodafonu se od 21. února do konce března pohybovaly v kinech, barech, restauracích, posilovnách, plaveckých stadionech, bowling klubech a jiných sportovních a zábavných zařízeních, kde vyhledávaly skupinky přátel a rodiny s dětmi. Těm zpříjemňovaly večer tím, že jim danou aktivitu zaplatily (např. v barech nápoje, v bazénech vstup, v kině lístky atd.). Veřejnost nemusela dělat vůbec nic, stačilo jen být na správném místě ve správný čas. Zákazníci Vodafonu dostali danou aktivitu zdarma ihned a automaticky. Šanci však měli i zákazníci konkurence. Ti nejprve ale museli zodpovědět několik vtipných dotazů, které prověřovaly, jak dalece znají své přátele. Otázky podobné typu jako “Jaké spodní prádlo nosí váš partner” více sedly ženám, jež oproti mužům odpovídaly častěji správně.


Zdarma? Nevěřím


Promo hlídky Vodafonu byly aktivní 6 hodin denně (15-21 hodin), od středy do soboty. Denně jedna hlídka obešla přibližně 6 podniků. Co se týče jejich rozložení, nejvíce promotéři kontaktovali bary, bowling kluby a divadla. “Po prvních 2 týdnech kampaně jsme na základě zpětné vazby od promotérů mírně poupravili tourplan. Například v některých plaveckých bazénech se platí až při odchodu, účet od zaplacení potřebují návštěvníci při vstupu do šatny a podobně. V průběhu promotion samo vyšlo najevo, která zařízení jsou pro náš cíl nejvhodnější,” vysvětluje Vladan Crha, ředitel firemní komunikace Vodafonu.


Podle Kamily Černohorské z Vodafonu, která kampaň vedla, se promotérům podařilo navázat během této akce osobnější vztahy, než je u podobných promotion běžné. “Nenutili jsme lidem něco, co nechtějí, ale dávali jsme jim to, pro co si sami ten večer přišli. Z oslovených kontaktů jsme cítili, že lidé nevěří tomu, že mohou opravdu dostat něco jen tak zdarma. Někteří hledali v kampani nějaký háček, uvěřili až poté, co jsme jim danou aktivitu zaplatili.”


Zásah 6000 klientů


Promotéři v průběhu celé kampaně uskutečnili 600 návštěv vybraných podniků ve všech regionech České republiky. “K našim klíčovým strategiím patří starat se lépe o stávající zákazníky a tomu odpovídalo i zaměření kampaně ,Hezky se bafffte’. V jejím průběhu jsme přitom oslovili přibližně 6000 klientů, ať už našich nebo konkurence,” říká Vladan Crha, jehož tým měl celou kampaň na starosti, a dodává: “Denně jsme zaplatili zhruba 100 lidem aktivitu, na kterou zrovna měli chuť.”


Kampaň také přispěla k růstu prodeje – například díky Programu kamarádi zmigrovalo velké procento majitelů předplacených karet na tarify, kde je tato služba dostupná.


Na kampaň “Hezky se bafffte” na podporu služby Program kamarádi navázala kampaň “Bafffte se hafffo”. Ta se zaměřovala na partnerství Vodafonu a Febiofestu. Stejní promotéři z předchozí kampaně rozdávali zákazníkům Vodafonu vstupenky na program Febiofestu v předsálí všech festivalových kin, a to po celou dobu trvání této akce.


Na kampani spolupracoval Vodafone s agenturou Skalin & Layout, která se mimo jiné také podílela na atraktivní vánoční kampani “nasazování parohů” na billboardy konkurence.


Autorka je debuty spokesperson brand & communication společnosti Vodafone.


p13obr_vodafone_1.jpgLidé byli zezačátku nedůvěřiví. Hledali v kampani nějaký háček, uvěřili až poté, co jsme jim danou aktivitu zaplatili.


Čím je kampaň unikátní


Zákazníkům zaplatíme skutečně to, co chtějí (drink, divadlo, bazén, fitness, atd.).


Po zákaznících nic nechceme, do ničeho je nenutíme, nemusí nic dělat, aby získali od nás zaplacenou aktivitu zadarmo.


Zaměřujeme se na všechny, šanci získat aktivitu zdarma mají nejen zákazníci Vodafonu, ale i zákazníci konkurence.


Vodafone přišel s tímto konceptem první.

×

Velké webové portály loni zvýšily tržby o třetinu na 1,6 mld. Kč

Starší článek

Krajské noviny zavedly stránku pro každý region ČR

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více