Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Interaktivní body: Hudba budoucnosti?

Redakce MAM2. 4. 2007

Podle expertních odhadů má v současné době v České republice k dispozici mobil přizpůsobený pro bezdrátový přenos dat více než polovina uživatelů a jejich podíl se bude i nadále zvyšovat. Už nyní lze pořídit mobil s technologií IrDA/Bluetooth za méně než 3000 korun. Podíl takto vybavených mobilů se bude zvyšovat hlavně mezi mladými lidmi a ve skupinách se středními a vyššími příjmy – tedy cílových skupin atraktivních pro zadavatele.


Zkušenosti z Německa a Rakouska ukazují, že možnost jednoduchého datového přenosu jakéhokoliv contentu přináší zajímavý a perspektivní způsob podpory prodeje. I v České republice se objevily první případy implementace této technologie do komunikační strategie, ale jsme teprve na začátku a tuto technologii v rámci marketingu začínáme objevovat.


K čemu je to dobré?


V České republice je na trhu několik produktů na bázi interaktivních bodů. Jedním z nich je produkt Market Eye, který na český trh dodává společnost ComGate. Základními výhodami služeb na bázi Market Eye je jejich interaktivita a variabilita použití, čímž lze docílit oživení klasických nástrojů v podobě citylightů, billboardů, výloh, POP nástrojů apod. Nástroj lze použít pro poskytnutí bonusu v podobě tapety, loga, melodie, videa, mobilní aplikace či slevového kuponu, ale i pro realizaci přímého prodeje prostřednictvím mikroplateb. Velmi snadno lze měřit efektivitu jednotlivých reklamních nosičů v rámci kampaně a optimalizovat budoucí aktivity. Díky získaným informacím o zákazníkovi je možné realizovat návazné marketingové aktivity na bázi CRM. Interaktivní body v rámci kampaně lze naprogramovat samostatně, a tak je možné kampaň s použitím jednoho vizuálu efektivně lokalizovat. Například síťoví prodejci tak mohou pozvat kolemjdoucí do své nejbližší pobočky a případně mu poskytnout kupon na slevu při nákupu.


V zahraničí, tam to fičí


Zatím nejrozšířenějším způsobem použití této technologie je její propojení se citylighty a dalšími reklamními panely. V Rakousku se “aktivní citylighty” staly oblíbeným interaktivním kanálem např. v multiplexech. Na mobil si zde zájemci mohou nejčastěji stáhnout ukázky z premiérových filmů, filmové melodie, reklamní shoty, loga sponzorů a další obsah související se zábavným průmyslem.


V Německu využila Market Eye ve spojení se citylighty např. společnost Otto. Cílem celoplošné kampaně bylo podpořit e-shop v hektickém předvánočním období. Zájemci získali prostřednictvím interaktivních bodů kupon, který mohli uplatnit při nákupu přes internet. Akce se aktivně zúčastnilo více než 100 tisíc příjemců a prodej přes internet se zněkolikanásobil.


Uplatnění nacházejí interaktivní body v rámci realizace výstav a veletrhů, případně v rámci zákaznických zón specializovaných prodejen a shop in shopů. Potenciální zákazníci si s sebou mohou jako dárek v mobilu odnést např. ukázkové video vysněného produktu nebo hru spojenou s produktem. Jako příklad lze uvést implementaci interaktivních bodů ve vybraných showroomech společnosti Volvo, kde si zákazníci mohou stáhnout ukázky interiéru a exteriéru v podobě poutavé videoprohlídky. Příjemce má toto video vždy k dispozici a ve chvilce úvah o svém novém voze se k němu může kdykoliv vrátit. Podobnou akci realizovala v rámci veletrhu i značka BMW, která tak získala během dvou dnů databázi 3 000 zájemců o koupi promovaného modelu.


Co nás čeká?


Expanzi interaktivních bodů lze kromě výše uvedených směrů očekávat v rámci reklamy v místě prodeje, jež může zvýšit hodnotu POP nosičů. Vzdálenou budoucností nemusí být ani možnost odnést si s sebou v mobilu z prodejny nový recept na přípravu oblíbených těstovin z privátní řady řetězce, který si mezi sebou budou moci hospodyňky snadno vyměňovat, a tak do kampaně vnést prvky virálního marketingu.


S úspěchem využívá Market Eye např. muzeum v Ludwigsburgu pro alternativní prodej vstupenek. Tento příklad potvrzuje, že služba je přínosná i pro malé a střední firmy. Například restaurace s donáškovou službou může ve své výloze umístit interaktivní bod a umožnit stáhnutí aplikace s týdenním menu přímo do mobilu. Zákazník si tak bude moci objednat své oblíbené menu v klidu kdykoliv a kdekoliv.


Autor je marketing manažer agentury ComGate.


 


31obr_promo.jpg


Oživení. Interaktivní body mohou vdechnout nový život klasickým promo nástrojům, například citylightům, billboardům či POP nosičům.

×

Celodenní podíl ČT2 stoupl minulý týden na letošní maximum

Starší článek

Operátoři v dubnu zlevní mobily až o 2000 korun

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více