Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Globus poprvé v čele, Tesco po měsících druhé

Redakce MAM23. 4. 2007

Globus se stal minulý měsíc nejpodporovanější značkou na ploše a přeskočil tak už několik měsíců vedoucícho lídra – Tesco. Ze zadavatelů byl nejaktivnější Procter & Gamble se 106 promoaktivitami na prodejní ploše hypermarketových prodejen a nejvíce podporovanou značkou se stala v březnu Opavia.



Promotion aktivity v měsíci březnu setrvaly v trendu, který se začal projevovat již v únoru. Své prvenství si v kategoriích značkových produktů zachovala drogerie a svou podporu ještě mírně posílila. Druhou nejaktivnější kategorií jsou, rovněž jako v minulém období, cukrovinky, jejichž výkon je, dalo by se říci, stejný, jako byl v únoru. Svůj vliv začínají mírně posilovat alkoholické i nealkoholické nápoje, ale i mražené zboží. Mírně klesla podpora kosmetiky.


Drogerie první cukrovinky v závěsu


V cukrovinkách byla v březnu, stejně jako v únoru, nejaktivnější společnost Nestlé, i když její vliv v této kategorii, co se týká podpory, mírně slábne. Na druhou stranu větší podpora byla zaznamenána u Kraft Foods a Danone-LU.


Celkově nejaktivnějším výrobcem se tentokrát stala firma Procter & Gamble, jež měla celkem v monitorovaných hypermarketových prodejnách 106 promotion akcí.


Největší podpoře na ploše se těšilo drogistické zboží, a to jak u privátních zanček, tak značkových výrobků.


Nejaktivnější značkou se po dlouhých měsících panování Tesca stala Opavia. Značka Tesco se posunula na druhou příčku, ale s rozdílem pouhé jedné akce. Lze tedy říci, že z dlouhodobého hlediska je to stále nejpodporovanější značka. Zajímavostí je i třetí místo, které obsadila Gillette, jež se většinou umisťuje až v druhé desítce. Zvýšená aktivita souvisí se zaváděním nového výrobku, Gillette Fusion.


Globus před Tescem, vydrží mu to?


Privátní značky zaznamenaly v minulém měsíci velký pokles své in-storové podpory. V únoru byl celkový počet promoakcí 84, v březnu jen 45. Příčinou tohoto stavu je prudký pokles podpory cukrovinek (z 21 na 9), nealkoholických nápojů (z16 na 8), mraženého zboží (z 18 na 6) a drogerie (z 21 na 12) pod privátními značkami. Jediná kategorie, jež zaznamenala v této sekci alespoň nějaký promoční růst, jsou alkoholické nápoje (z 6 na 9).


Celkově nejaktivnějším řetězcem byl tentokrát Globus. Je to vůbec poprvé, co se tento řetězec vymanil ze svého postavení in-storově nejméně aktivního. Na závěry, zda jde o změnu jeho strategie, si však počkáme, až je eventuálně potvrdí dubnový monitoring.


Monitoring in-store aktivit Promotrack realizuje agentura Arc Worlwide, která se každý měsíc zaměřuje na nejaktivnější řetězce, výrobky, značky a privátní značky z pohledu promotion aktivit v místě prodeje. Z výsledků výzkumů lze vyčíst jak akce samotných výrobců, tak podporu, kterou výrobkům poskytují jednotliví retaileři.


Autorka je šéfredaktorkou časopisu Regal.



16obr_obr_tabulka.jpg


 


16obr_graf1.jpg


 


16obr_graf2.jpg


 


16obr_graf3.jpg


 


16obr_graf4.jpg




 

×

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 16. týden 2007

Starší článek

RRTV chce najít pravidla pro product placement

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více