Globus poprvé v čele, Tesco po měsících druhé
Globus se stal minulý měsíc nejpodporovanější značkou na ploše a přeskočil tak už několik měsíců vedoucícho lídra – Tesco. Ze zadavatelů byl nejaktivnější Procter & Gamble se 106 promoaktivitami na prodejní ploše hypermarketových prodejen a nejvíce podporovanou značkou se stala v březnu Opavia.
Promotion aktivity v měsíci březnu setrvaly v trendu, který se začal projevovat již v únoru. Své prvenství si v kategoriích značkových produktů zachovala drogerie a svou podporu ještě mírně posílila. Druhou nejaktivnější kategorií jsou, rovněž jako v minulém období, cukrovinky, jejichž výkon je, dalo by se říci, stejný, jako byl v únoru. Svůj vliv začínají mírně posilovat alkoholické i nealkoholické nápoje, ale i mražené zboží. Mírně klesla podpora kosmetiky.
Drogerie první cukrovinky v závěsu
V cukrovinkách byla v březnu, stejně jako v únoru, nejaktivnější společnost Nestlé, i když její vliv v této kategorii, co se týká podpory, mírně slábne. Na druhou stranu větší podpora byla zaznamenána u Kraft Foods a Danone-LU.
Celkově nejaktivnějším výrobcem se tentokrát stala firma Procter & Gamble, jež měla celkem v monitorovaných hypermarketových prodejnách 106 promotion akcí.
Největší podpoře na ploše se těšilo drogistické zboží, a to jak u privátních zanček, tak značkových výrobků.
Nejaktivnější značkou se po dlouhých měsících panování Tesca stala Opavia. Značka Tesco se posunula na druhou příčku, ale s rozdílem pouhé jedné akce. Lze tedy říci, že z dlouhodobého hlediska je to stále nejpodporovanější značka. Zajímavostí je i třetí místo, které obsadila Gillette, jež se většinou umisťuje až v druhé desítce. Zvýšená aktivita souvisí se zaváděním nového výrobku, Gillette Fusion.
Globus před Tescem, vydrží mu to?
Privátní značky zaznamenaly v minulém měsíci velký pokles své in-storové podpory. V únoru byl celkový počet promoakcí 84, v březnu jen 45. Příčinou tohoto stavu je prudký pokles podpory cukrovinek (z 21 na 9), nealkoholických nápojů (z16 na 8), mraženého zboží (z 18 na 6) a drogerie (z 21 na 12) pod privátními značkami. Jediná kategorie, jež zaznamenala v této sekci alespoň nějaký promoční růst, jsou alkoholické nápoje (z 6 na 9).
Celkově nejaktivnějším řetězcem byl tentokrát Globus. Je to vůbec poprvé, co se tento řetězec vymanil ze svého postavení in-storově nejméně aktivního. Na závěry, zda jde o změnu jeho strategie, si však počkáme, až je eventuálně potvrdí dubnový monitoring.
Monitoring in-store aktivit Promotrack realizuje agentura Arc Worlwide, která se každý měsíc zaměřuje na nejaktivnější řetězce, výrobky, značky a privátní značky z pohledu promotion aktivit v místě prodeje. Z výsledků výzkumů lze vyčíst jak akce samotných výrobců, tak podporu, kterou výrobkům poskytují jednotliví retaileři.
Autorka je šéfredaktorkou časopisu Regal.