Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Eventy se bez LED neobejdou

Redakce MAM16. 4. 2007

“LED obrazovka váží 1,2 tuny. Instalace je fyzicky náročná a velmi odborná práce, je to dvouhodinovka pro milovníky kabelů. Během projekce se neustále hlídá kvalitu obrazu, časový plán, play list a mnohé další. Projekce musí proběhnout přesně podle zadání, nelze přerušit program a sdělit plné hale diváků: Pardon, skočte si na cigaretku, my potom pustíme projekci znovu a správně,” říká Hana Žampová, jednatelka společnosti Screen 21.


Buďte mobilní!


Reklamní a produkční agentury, které připravují velké promo akce, stále častěji využívají pronájmů LED obrazovek. U reklamních, společenských a sportovních akcí, které jsou pořádány pro velký počet diváků, je vizuální projekt důležitou součástí, velkoplošnou projekcí lze snadno oslovit cílovou skupinu diváků – spotřebitelů. A tak se, vzhledem ke stále se snižující pořizovací ceně, tím pádem i nižší zápůjční ceně, obrazovky využívají čím dál častěji. “V letošním roce jsme zaznamenali zvýšení zájmu o více než 150 %,” uvádí Jaroslav Veselý, ředitel společnosti ProMoPro. Velmi oblíbené je také nasazení obrazovek při road-show, kdy prezentace postupně probíhá v různých městech. Pro takové kampaně se nejvíce uplatňují mobilní obrazovky na kolech. Ty jsou díky mobilitě a jednoduchosti vystavění vhodným prostředkem pro rozsáhlé kampaně. Takové řešení nabízí i společnost Barco, která vyrobila přívěsný vozík s LED obrazovkou, jenž zároveň obsahuje i vlastní elektrický generátor.


Není mobil jako mobil


V podstatě existují dva druhy mobilních obrazovek. Jedny využívají pevné instalace na podvozku, a to buď na přívěsu, nebo přímo na kamionu. Příprava takové obrazovky je nejjednodušší. “Takový kamion přijede na akci, zmáčkne se pár tlačítek a hydraulika zařídí rozložení obrazovky během několika minut,” říká Leoš Smutný ze společnosti Income a pokračuje: “Nejhorší scénář pro pořadatele eventů může znít i takto: přijde poryv větru, projekční plátno nabírá na výšce a míří k sousední vesnici. Pokud ale pořadatel využije mobilních obrazovek, které jsou pro takové podmínky připraveny, podobně katastrofický scénář nehrozí.”


Druhým typem je modulární mobilní LED obrazovka. Jedná se o bloky o velikosti zhruba metr čtvereční, ze kterých lze složit jakýkoli rozměr obrazovky. “Můžete mít pruh metr vysoký a dvacet čtyři metrů dlouhý nebo složíte obrazovku 6×4 metry. Také se můžete rozhodnout pro dvě menší obrazovky 4×3 metry nebo čtyři 3×2 metry,” pokračuje Smutný. Nevýhodou tohoto řešení je nutnost postavit nosnou konstrukci a na tuto konstrukci zavěsit postupně moduly LED obrazovky. Oproti prvnímu typu se jedná o mnohem variabilnější, ovšem také časově výrazně náročnější řešení.


Jak zajistit bezproblémový chod?


Především je nutné vyřešit dostupnost terénu pro dopravní prostředek s obrazovkou. Tím ve většině případů bývá běžný kamion. Pokud se eventy pořádají takzvaně uprostřed pole, může být problém nejen příjezdová cesta, ale také samotný povrch. V rozmáčené hlíně může kamion snadno zapadnout. Dalším problémem, který je nutné vzít v úvahu, je zajištění dostatečně velkého prostoru pro umístění velkoplošné obrazovky. Vzhledem k tomu, že se většina venkovních akcí koná na rozsáhlejším území, bývá obrazovka situovaná do středu dění. V případě využití mobilních obrazovek je možné naplánovat její akční přesun v průběhu samotné akce. Zřejmě největší problém ale může přinést potřeba energické energie. Relativně snadné řešení poskytují místa, která mají vlastní napojení na rozvodnou síť. “V takových případech není problém přivést pomocí kabelů elektřinu až k rozvaděči obrazovky,” tvrdí Smutný. Pokud ale takový rozvod chybí, je nutné zajistit alternativní zdroj energie. Takovým může být například i dieselový generátor.


Obrazovky máme, co s nimi?


Osoba připravující obrazovku obdrží itinerář akce, ze kterého vyplynou další požadavky na kameramany, on-line střižnu, propojení zvuku ke zvukařům a další. Kamery je možné připojit kabelem v akčním rádiu až 300 metrů od střižny. Takové umístění zaručuje jak dostatečnou viditelnost obrazovek pro střihače, tak poměrně veliký prostor pro diváky okolo obrazovky. Jako alternativu lze zvolit bezdrátový přenos, kde ale bohužel hrozí rušení přenosu od ostatních zařízení, jako jsou například vysílačky. Samotná práce s LED obrazovkou neznamená pouze promítání předem připravených záběrů. Možnost promítání živého vstupu je poměrně atraktivní. “Zákazníci, pro které je sdělení určeno, jsou tak více vtaženi do samotného děje,” potvrzuje Smutný. Problémem není ani vysílat operativně upravované informace pro diváky. “Úžasné zážitky dovede zprostředkovat také kamera umístěná v modelu letadla letící nad plochou hřiště,” upozorňuje Smutný.


Počasí neporučíš


Stalo se sportoviště po vydatném dešti velkým blátivým polem? Mnohý pořadatel si pak marně láme hlavu nad tím, co bude s akcí. “Občas je nutné myslet na alternativní řešení. Náhradním bodem programu může být promítání úsměvných záběrů z minulých ročníků akce na obrazovce,” nabízí Smutný. S takovým programem mají zkušenosti i jiné společnosti. “V letošním roce se stěny začaly hodně používat při golfových turnajích, kde se po hřišti pohybují kameramani a natáčejí pokud možno neobvyklé situace,” říká Jaroslav Veselý a dodává: “Po dohrání turnaje se záběry pouští na obrazovku a hráči se výborně baví.”


Autor je redaktorem časopisu Sign.


p14obr_LEDobrazovky.jpg


LEd do každého počasí. Velkou výhodou LED obrazovek je možnost nasazení v téměř jakýchkoliv podmínkách.


fakta


Jak probíhá event?


Kamion přijede na místo určení, rozloží se hydraulické nohy a podvozek se vyrovná do vodorovné polohy. Hydraulika zařídí vysunutí a rozložení obrazovky. Natáhne se veškerá kabeláž, propojí zařízení a vyzkouší ostrý přenos kamerového signálu do střižny a ze střižny do obrazovky. Vše je nyní připraveno na zahájení. Itinerář projekce golfového turnaje na velkoplošné LED obrazovce pak vypadá následovně:


8.00 – příjezd techniky na akci


9.00 – přímý přenos z tribuny – zahajovací řeč


9.15 – promítání – časový plán akce, mapa sportoviště, aktuální počasí (přes internet)


9.30 – reklamní blok


10.00 – přímý přenos z tribuny – taneční skupina s hudebním doprovodem


11.00-17.00 – přímé přenosy z greenu (střih v mezerách mezi vystoupeními, případně živý vstup během vystoupení)


11.30 – přímý přenos z tribuny – módní přehlídka (reklama sponzorů)


12.00 – přímý přenos z tribuny – zpěvačka s doprovodem


13.00 – video záznam z minulého ročníku akce


13.30 – přenos z tribuny – taneční skupina s hudebním doprovodem


14.30 – přímý přenos – vystoupení hudební skupiny


15.30-17.00 – přímé přenosy z greenu (v přestávkách reklamní blok a aktuální počasí)


17.00 – reklamní blok, perličky z turnaje


17.00 – přímý přenos z tribuny – vyhlášení výsledků turnaje a předávání cen


18.00 – promítání video záznamu z turnaje, reklamní blok


20.00 – oficiální ukončení akce

×

Velké webové portály loni zvýšily tržby o třetinu na 1,6 mld. Kč

Starší článek

Krajské noviny zavedly stránku pro každý region ČR

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více