Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

EVENtuální možnosti výrobců reklamy

Redakce MAM16. 4. 2007

Neexistuje snad v současné době event, road show nebo jiná sales promo aktivita, kde by nebyl zastoupen nějaký signmakingový výstup. Výrobci reklamy proto patří k základním článkům každého úspěšného projektu v této oblasti.


Víc než full servis


Řada signmakerů si je toho moc dobře vědoma. Někteří sice působí pouze jako výrobci a po zajištění zakázky už nemají s akcí samotnou vůbec nic společného, narůstá ale procento těch, kteří se snaží poskytovat co nejširší servis. Výrobci tak už v mnohém suplují činnost jiných subdodavatelů. Jsou schopni přijít s kreativním nápadem, přetavit ho nejdříve do desingové studie a pak i reálné podoby. U složitých a rozměrných výrobků jsou schopni zajistit skladování, dopravu vždy na požadované místo, jejich sestavení, obsluhu, následnou demontáž a opětovné odvezení a uskladnění do svých vlastních prostor. Služby typu údržba a opravy jsou dnes už samozřejmostí.


Nafukovací eventy


Nejrozšířenějšími signmakingovými produkty v oblasti outdoorových eventů a road show jsou bezesporu různé formy nafukovadel. Není akce, kde by se vzduchem naplněné výrobky neobjevily. Není se proto co divit, že i v tomto oboru panuje tvrdá konkurence. Snaha být lepší nutí i tyto výrobce přikládat k výrobkům samotným různé přidané hodnoty. “Úvaha nad poskytováním full servisu začala být v naší společnosti skloňována už před šesti lety. Od počátku existence firmy byla dle potřeb zákazníka naše výroba vždy schopna zajistit i montáž. Tento trend jsme zachytili a dnes už běžně zajišťujeme provoz, dopravu, skladování a údržbu. U větších zadavatelů 3D nafukovacích poutačů poskytujeme na přání i provozní školení pro jejich jednotlivé dealery a zástupce na evropském kontinentu,” uvádí Michal Skalický, ředitel společnosti Reklama Kubíček.


Jaké služby vybrat?


V době, kdy ještě stále existují zadavatelé, kteří před kvalitou často upřednostňují nižší cenu, mají služby navíc nemalý význam. Které ale vybrat? O co přesně mají zadavatelé zájem? “V posledních letech je stále citelnější tlak od zadavatelů reklamy na zajištění bezproblémového chodu a obsluhy reklamních poutačů. Stejně tak se výrazně zvýšují i požadavky na rychlost oprav, čištění, doplnění aktuálními informacemi. Možnosti zvládnout požadavky zadavatelů se odvíjí od velikosti oslovených firem, pokud hovořím v obecné rovině. Je to přirozený důsledek chování trhu a svým způsobem působí proti levným dovozům ze zemí východní Asie, kde rozhodujícím kritériem je toliko cena. Nízká kvalita a trvanlivost působí jako účinný regulátor na importéry, kteří mají mnohdy s obsluhou takových výrobků potíže. Doba, kdy za ně tyto starosti řešil cílový zákazník, je minulostí. Současný evropský trend výroby nafukovacích poutačů vs. služeb spojených s je-jich provozem odhaduji v poměru 1:2, takže se jedná bezesporu o velmi zajímavý obor podnikání,” dodává Skalický.


Rychleji, levněji


Blíží se tedy nejspíš doba, kdy signmakeři vymění montérky za slušivé obleky s kravatou a chopí se v případě eventů a ostatních sales promo aktivit jejich kompletní realizace. Jaký přínos to bude mít pro zadavatele? Určitě ušetří, a to jak na čase, tak také na penězích, protože vše budou řešit pouze s jedním dodavatelem. Nebude totiž existovat žádný mezičlánek, který si přihodí na celé práci svou marži. Možná by proto nebylo od věci, aby signmakingové firmy začaly uvažovat o rozšíření svého záběru.


Ještě než k tomu ovšem dojde, přinášíme vám pohled zástupců reklamních agentur, abyste si dokázali udělat obrázek, co vše můžete očekávat. Podchytit výrobu a servis okolo ní je totiž pěkná věc, ale zajistit skvělý program, který upoutá a udrží pozornost požadované cílové skupiny, je věc druhá. Častokrát mnohem složitější než výroba samotná.


Stanovení přesných cílů


Mnohdy je možné od agentur či zadavatelů ihned po skončení akce slyšet, že event dopadl výborně. Ve většině případů tím mají na mysli samotný průběh. Jde však o základní chybu ve vnímání této disciplíny. “Event má cíle stejné jako každá jiná komunikační disciplína. Nezajímá nás náhodou spíš to, co si cílová skupina odnesla za informace? Co si pamatuje z našeho setkání po 14 dnech a jak s tím nakládá? Takže tady máme první pravidlo: stanovení přesných cílů eventu. Hned vzápětí si musíme naplánovat, jakým způsobem zjistíme, zda jsme realizovali skutečně hodnotný event, čili zpětnou vazbu od účastníků,” říká Marek Tesař, výkonný ředitel společnosti Mather Activation.


Detailní popis cílové skupiny


Další otázka, kterou si je nutné položit, zní: Pro koho event vlastně připravujeme? “Někdy to vypadá, že pro brand, HR či PR manažera. Kvalitní agentura by však měla zvednout ukazováček a upozornit, jestli ne-jsou ,náhodou’ nějaké rozdíly v tom, co se líbí brand manažerovi a co naší cílové skupině. Zápolení s vkusem klienta je někdy těžké, ale výsledek podobného boje velmi pravděpodobně ovlivní výsledek celého eventu. Klíčem k úspěchu je tudíž detailní popis cílové skupiny a respektování všech specifik jejího chování,” říká Tesař.


Respektování positioningu značky


Event by měl kromě specifik cílové skupiny respektovat ještě jednu důležitou věc, a to positioning značky či firmy, pro kterou vše připravujeme. Jestliže jde o konzervativní značku, těžko můžeme nabízet go-go tanečnice s logem firmy na místě, které s grácií ukazují. Naopak pro ty, kdo pijí jen red bull, asi neuděláte při vší úctě díru do světa s Dagmar Peckovou.


Jak a kdy pozvat


U samotné realizace je ideální protáhnout kreativní myšlenku, která podporuje hlavní sdělení, do maxima detailů (tematické menu, kostýmy personálu, výběr a výzdoba prostorů, ztvárnění prezentace). “Těžkým úkolem často bývá na event pozvat. Pěkným příkladem jsou golfové turnaje, které společnosti dělají především pro své klíčové zákazníky. Problémem je však skutečnost, že těchto turnajů je nespočet, a klíčovým manažerům velkých firem se tak během jednoho týdne dostaví na stůl třeba i pět nejdůležitějších pozvánek. Co rozhoduje? Třeba způsob předání, zpracování pozvánky (to, co na stole zaujme), výběr lokality (kvalita hřiště), telemarketing (jakákoli další návaznost na pozvánku), program pro doprovod (tato cílová skupina má většinou rodinu a té se věnuje především o víkendu, kdy se ovšem golfový turnaj koná). Když dáte pozor na tyto věci a budete myslet i na dostupnost místa, kapacitu parkoviště, kvalitu sociálního zázemí, zkontrolujete vhodnost termínu, zda nekoliduje s jinou akcí, budete myslet na ,mokrou’ variantu, máte velkou šanci, že to bude fungovat,” je přesvědčený Tesař.


Autor je bývalým redakrotem časopisu Sign.


 


p18obr_stany.jpg


Co všechno lze? Výrobci signmakingu získají jednoznačně výhodu, pokud portfolio svých služeb v budoucnu rozšíří.

×

Velké webové portály loni zvýšily tržby o třetinu na 1,6 mld. Kč

Starší článek

Krajské noviny zavedly stránku pro každý region ČR

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více