Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Český direkt vs Caples

Redakce MAM2. 4. 2007

12obr_ludek-kovac.jpgSrovnání se samozřejmě nabízí. Pokud se mluví o Caples jako o mistrovství světa v direct marketingu (dále DM), pak je Český direkt mistrovstvím republiky.


Český direkt zvedá úroveň


Minimálně dva vítězové Direktu ve svých kategoriích mají za sebou světové úspěchy. Takové práce zvedají celkovou úroveň soutěže. Srovnání s těmi, kteří uspěli ve světě, nám všem jistě pomáhá. Jak je vidět, čeští porotci ocenili kvalitu stejně jako jejich kolegové ze světa.


V Caples najdete desítky kategorií. DM je velmi široký pojem, který dnes pokrývá téměř všechna dostupná média. Znamená přesné cílené a vhodné oslovení správných lidí ve správný čas, ne pouze nějaký dopis nebo leták do schránky. V Caples jsme hodnotili i televizní spoty, rádio spoty, outdoor, on-line kampaně.


Královská disciplína: integrované kampaně


Prestižní kategorií jsou integrované kampaně. Koncepčním propojením médií dokážou získat velmi silný zásah. Myslím, že všichni, kteří viděli dobrou integrovanou kampaň, se mnou musí souhlasit, že klasické rozdělení ATL/BTL je mrtvé, stejně jako nudné používání masmédií, jak je ze setrvačnosti praktikují některé agentury. DM je najednou oborem, který dokáže komplexně vyřešit zadání klienta a pokrýt komunikaci do všech stran. Nejde o použitá média, ale o přístup. Kdo se v dnešní době omezuje na tradiční média, možná se o něco důležitého připravuje.


Digital ve světě táhne, domácí jsou pozadu


V Caples byla silně obsazena kategorie Interactive. Oproti tomu na Direktu se různé interaktivní kategorie musely pro malý počet přihlášek spojit do kategorie jediné: Nová média. Tam vidím velký prostor do budoucna.


V Proximity je nyní téma digitalizace na prvním místě. Letos jsme kategorii Nová média vyhráli. Ale v příštích letech chceme být ještě silnější. Neznám vhodnější obor, který by měl využívat nové technologie, než právě direct marketing.


Počet soutěžících


V Caples bylo letos 2000 přihlášených prací. Na Českém direktu 70. Bude jistě dobré, když se přihlásí ještě více prací. Trendem ve světě je, že do DM soutěží přihlašují své práce i původně nadlinkové agentury. A naopak. Myslím, že i některé stávající české soutěže by měly své kategorie otevřít jiným než masmediálním kampaním.


Soustřeďme se na obsah, a ne formu, aby bylo kreativní zápolení v Česku ještě zábavnější. A až se všichni setkáme na jedné soutěži, která dokáže kompetentně posoudit kvalitu komunikace bez omezení, tak to už asi bude jiný příběh.



PR manažer


Proximity Prague

×

Celodenní podíl ČT2 stoupl minulý týden na letošní maximum

Starší článek

Operátoři v dubnu zlevní mobily až o 2000 korun

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více