Boom zpravodajských portálů
První čtvrtletí 2007 je ve znamení rekordu ve využívání internetového zpravodajství. Podle studie německého sdružení Bitkom (Bundesverband Informationswirtschaft, Telekommunikation und neue Medien) byly stránky dvaceti nejúspěšnějších projektů navštíveny celkem 896milionkrát. Oproti stejnému období loňského roku, kdy návštěvnost činila 796 milionů, jde o 12% nárůst. Příznivý vývoj je tažený především klasickými mediálními domy, které se v posledních měsících vedle tištěných médií plně soustředí na zatraktivnění on-line nabídky. V některých vydavatelstvích už přitom jasně platí princip “On-line first”, který upřednostňuje vydávání klíčových (i exkluzivních) informací nejdříve v internetových mutacích a nečeká se až na vydání deníků do druhého dne. Druhým trendem je nabídka multimédií (filmy, fotogalerie, audia a videa). Na špičce německé hitparády zpravodajských webů jsou Spiegel-Online (60-70 milionů návštěv měsíčně), Bild.de (40-45 milionů) a heise-Online-Portal (20-25 milionů). V Německu stále ještě převažuje financování on-line zpravodajství z reklamy, v zemích jako USA už se více prosazuje zpoplatňování vybraných sekcí.