Bodovaly direct mail a internet
Do klasických médií zadavatelé investovali v období od ledna do března 2007 dohromady 4,8 milairdy eur. Další více než jedna miliarda putovala do ostatních médií (direct mail, kino, internet, dopravní a retailová média), takže celkově reklamní trh v zemi západních sousedů meziročně povyrostl o 6,4 % na 5,9 miliardy eur.
Obchodníci nešetřili
Nejvyšší výdaje do “neklasických” médií vykázal podle Nielsen Media Research v prvním kvartálu direct mail s 814,4 miliony eur. Nejmasivněji zesílily svou komunikaci prostřednictvím poštovních reklamních zásilek obchodní organizace: o 28,7 milionu eur (+ 23 %) na 153,4 milionu eur. Rozhodujícím impulsem růstu byla aktivita potravinových discountů, nákupních sdružení a drogistických obchodů. Významné posuny ve využívání direct mailu zaznamenala také korporátní reklama (+2,1 milionu eur), stavebnictví (+1,7 milionu eur), autopříslušenství (+1,4 milionu eur), obuvnictví (+1,2 milionu eur) a oděvy (+1,1 milionu eur).
Nepolevující internet
Meziročním nárůstem reklamních investic o 43,4 % vykázal opět absolutně nejvyšší míru růstu mezi všemi sledovanými médii internet (posun o 55,5 milionu na 183,3 milionu eur). Nejvyšší absolutní přírůstky charakterizovaly on-line inzerci finančních služeb (+8 milionů eur) a telekomunikace (+6,1 milionu eur). Celkově zvýšilo své investice do on-line reklamy čtyřicet z Top50 oblastí zadavatelů. Analogicky se vyvíjely i investice nejlepší padesátky konkrétních zadavatelů. Z nich jen jedenáct oproti prvnímu čtvrtletí 2006 své reklamní výdaje do internetu redukovalo.
Kino: více nealka
Kinoreklama v prvních třech měsících roku musela meziročně odepsat 20,2 % (pokles o 3,2 milionu na 12,8 milionu eur). Největšími zadavateli byli klienti z oblasti médií (vydavatelé časopisů, televizní kanály), kteří své výdaje do kinoreklamy zvýšili o 1 milion, resp. 0,8 milionu eur. Zároveň směřovali do kin více svých promoaktivit producenti nealkoholických nápojů, ve srovnání s prvním kvartálem loňského roku utratili o 0,5 milionu eur více.
Zpracováno podle Media und Marketing.