Asociace komunikačních agentur udělila své ceny
Asociace komunikačních agentur ČR vyhlásila v rámci konání Valné hromady výsledky soutěže AKA Awards. V této soutěži hla-sují prostřednictvím internetu pouze lidé z reklamních, mediálních a marketingových agentur podle stanoveného klíče. V každé ze čtyř produktových oblastí (rychloobrátkové zboží, výrobky dlouhodobé spotřeby, služby, sociální a ekologický marketing) se hodnotí sedm komunikačních kategorií (TV, tisk, rádio, internet, direct mail, pod-pora prodeje, face to face, sales promotion). Přihlášeno bylo 153 kampaní, uděleno 26 prvních cen. Čtyři ceny získala agentura Mather Activation (Face to face: Fotogra-fie pro Leontinku, Nadace Leontinka; 2x sales promotion: Klasa Ostrovy, SZIF, a Kreslíme pro Sluníčko ČP, Česká pojišťovna; rá-dio: spot Jizerská 50, Patria Direct), po třech mají Leo Burnett Communications (TV: spot Smetana, Plzeňský Prazdroj; print: Pojištění motocyklů pro Kooperativu; face to face: Povinné ručení se živelným pojištěním, Kooperativa) a Ogilvy & Mather (TV a rádio: Konto Bariéry, 8. aučkní salon výtvarníků, Nadace Charty 77; print: Ruská od Mrazíka – Hvězda, Nowaco). Dvě ocenění mají agentury Rmg:connect (TV: IKEA: od 10 do 10, Ikea ČR; direct mail: Modrá krev, Radiokomunikace), Mather Communications (TV: spot Za hafanem, České radiokomunikace; print: Holčička, Nadace Leontinka), OgilvyOne (2x internet: Kampaň za skutečnou krásu, Unilever, a Alfa Romeo Micro Site, Alfa Romeo ČR, SR, HU), Ogilvy Action (direct mail: Pilsner Urquell Quality Academy, Plzeňský Prazdroj; face to face: Galerie Ford, Ford Motor Company) a Wunderman (direct mail: Sbohem školní křídě, Panasonic; internet: www.raftacics.cz, Česká spořitelna).
Překvapení. Agentury skupiny Ogilvy & Mather nezískaly za poslední rok žádné Louskáčky ani Effie, ale podělily se o 13 cen AKA Awards.