Anketa 2
1. Jak vnímáte riziko možného rozmachu SMS spamů pro úspěch kampaní mobilního marketingu?
2. Jaká protiopatření byste navrhovali?
Miroslav Jiřík
manažer značky
T-Mobile
1. Zatím riziko rozmachu SMS spamů nepovažujeme za významné. V porovnání s e-mailovým spamem není u nás SMS spam příliš rozšířen. Je pouze otázkou času, kdy se i u nás objeví výraznější pokusy o zneužití SMS spamu, například k podvodům – zpětné volání na tzv. prémiová čísla po prozvonění. Za riziko považuji také tzv. hoax SMS zprávy, které uživatele varují před nějakým virem, prosí o pomoc, informují o nebezpečí, snaží se ho pobavit apod. Hoax většinou vyzývá k dalšímu rozeslání a podněcuje tak jeho řetězové šíření. Negativní zkušenosti uživatelů s SMS spamem určitě ovlivní úspěch kampaní založených na mobilním marketingu.
2. Nejvíce může pro svou ochranu udělat sám zákazník – vždy je třeba dobře zvážit, komu svěřuji své telefonní číslo. Týká se především webových stránek, různých registrací, upozorňování. Prevenci problému by pomohla i větší osvěta o potenciálních nebezpečích SMS spammingu.
Martin Žabka
tiskový mluvčí
Telefónica O2
1. Spam může pocházet z internetových SMS brán – naši zákazníci si mohou nechat nastavit blokování tohoto zdroje rozesílání SMS. Spam může dále pocházet z podvodných aktivit, které se snaží rozesílat SMS bez jejich zaplacení – tyto případy detekujeme a blokujeme rozesílání. Pokud je spam korektním mobilním provozem a je například službou, kterou zákazník zaplatil, podléhá ochraně přepravovaných zpráv a nemůže být námi svévolně filtrován nebo mazán. Odpovědnost nese plně autor.
2. Současný stav v prevenci a represi v této oblasti hodnotíme jako přiměřený.
Jakub Hrabovský
PR manažer
Vodafone
1. Mnohem víc než jako zdroj rizika se mi mobilní marketing jeví jako obrovská příležitost jak ještě lépe oslovit určité skupiny zákazníků, kteří nesledují klasická média. Mobilní telefon lze k reklamě využít mnoha způsoby, nejen jako “přijímač” SMS zpráv. Při důmyslném a cíleném využití mobilních telefonů k marketingu a reklamě mi riziko rozmachu SMS spamů nepřijde tak velké.
2. Nesoustředit se pouze na SMS marketing a snažit se cílové skupiny oslovit alternativním způsobem, který zaujme a nebude rušit.