Anketa 1
1. Jak ovlivní mobilní marketing příchod mobilní televize?
2. Jaké je podle Vás současné využití mobilních her z hlediska marketingu a jak vidíte jeho budoucnost?
Michal Muselík
senior specialist online marketing
Dimar
1. V současné situaci nevidíme úplně jasnou souvislost mezi mobilním marketingem a jeho využitím v oblasti mobilní TV. Je asi hodně o strategii, jakou zvolí mobilní operátoři. Jisté využití by mohl najít virální marketing a šíření brandovaných TV spotů, které by koncový zákazník skutečně viděl rád, které by ho pobavily a zaujaly. Svou roli zde sehraje také cena za přenos dat.
2. Mobilní hry jsou rozšířeny především mezi mladší populací, pro níž jsou zdrojem zábavy. Jejich úskalím je však právě tato úzká segmentace. Jediným efektivním využitím jsou tak brandované hry k posílení povědomí o značce. Mnohem lépe lze využít MMS a Java aplikace – např. stáhnutí a aktualizace katalogu prodejce nebo Java hlasování.
Marek Cibere
internet department manager
Lion Teleperformance ČR
1. Vysílání klasických TV programů využije jen omezený okruh lidí. V zahraničí je nejpopulárnější sledování programů při cestování v MHD. Pro mobilní marketing budou důležité možnosti interaktivních programů. Než se ale objeví zajímavé programy připravené pro mobilní TV, bude to ještě dlouho trvat.
2. Mobilní hry zatím oslovují jen užší skupinu uživatelů. Možná je to dáno ergonometrií přístrojů, kdy se dají těžko sloučit požadavky na velikost telefonu a vhodnost pro příjemné ovládání hry.
Ratibor Líbal
marketingový ředitel
Actum
1. Televize v mobilu s sebou samozřejmě přinese nové reklamní formáty a nástroje, spíš než o změny však půjde o rozšíření současných možností. Mobilní marketing se z hlediska reklamy přiblíží “klasické” TV a internetu.
2. Význam mobilních her jde ruku v ruce s rozšiřováním technologických možností přístrojů, ale hry budou vždy použitelné jen pro část segmentu. Product placement v “obyčejných” počítačových hrách se zdárně rozběhl a hry mobilní budou jen dalším krokem.