Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Zadavatelé asi reklamu nemilují

Redakce MAM5. 3. 2007


02_editorial_Koppl.jpg
Mám to hodnocení svým způsobem opravdu rád. Vybírat reklamy, které se dostanou prostřednictvím Screenvision Awards 2007 na neoficiální mistrovství světa v reklamě v Cannes je totiž prvním zatěžkávacím testem, který vás na začátku roku potká. Mám to hodnocení rád i proto, že se pokaždé koná v postprodukční společnosti UPP, kde je to opravdu příjemné. A v příjemném prostředí nelze být superkritický, už i proto, že přece vybíráte reprezentanty pro jednu z mála skutečně respektovaných mezinárodních soutěží. A tak se na reklamu snažíte dívat jinak. Očima cizince, který z České republiky zná v lepším případě pouze triádu Havel, Kafka a pivo. Tento pohled vám pak dá velmi zajímavý rozměr, protože je vám hned jasné, že komunikovaný záměr musí být srozumitelný, jednoduchý a akceptovatelný. Z tohoto pohledu, kde se oprošťujete od osobní zaujatosti, preferencí a in-sightu vztaženého k české populaci, nevypadá česká reklama překvapivě zase až tak špatně. Naopak, ukazuje se, že pokud jde třeba o produkci a postprodukci, umí toho české reklamní (produkční) firmy opravdu hodně a řadu věcí dokáží zachránit. Ale abych byl konkrétní. Vítězný spot – reklama na Pilsner Urquell s Bedřichem Smetanou – z hodnocených prací opravdu vyčníval. Je srozumitelný a pravděpodobně ze všech nejvíc z této série – pivo jako inspirace – nejlépe vystihuje to, o co se, někdy prkenně, snažily předchozí spoty. Je decentně vtipný, má atmosféru, propaguje produkt a je navíc i dostatečně filmový. Není tu věru již mnoho takových spotů, což mimo jiné dokazoval i velký odstup, se kterým tato reklama vyhrála.

Druhým zajímavým zážitkem bylo setkání na konferenci o franchisingu, která proběhla ve čtvrtek a na které se sešli zástupci tohoto oboru podnikání s lidmi z reklamní branže. Asi jen málo věcí může tak názorně dokumentovat ideový střet zadavatelů s reklamou jako tento. V první části bylo ono nedorozumění dokumentováno střetem ideálů. Zatímco Jiří Mikeš hájil tezi o trvale udržitelném rozvoji života a odpovědného přístupu v komunikaci, kterou v současné době zastává většina zahraničních reklamních a komunikačních agentur, podnikatelé hájili, v celku pragmaticky, svoji teorii o reklamě, jež má za cíl zvyšovat prodeje. A jakkoliv postoj Jiřího Mikeše chápu a rozumím mu, opět jsem si v tom konferenčním sálu připomněl, jak moc má reklama ambice hovořit zadavatelům reklamy do jejich práce. Na začátku devadesátých let to bylo tezí o důležitosti image, pak přišlo CRM a nakonec idea spočívající v tom, že lidé z reklamy díky lepšímu poznání spotřebitelů mohou pomáhat i při inovacích a hledání správné pozice pro značku. Důslednost, s jakou se lidé z reklamy cpou do práce zadavatelů, je prostě obdivuhodná. Přestože se jim ani jednu z tezí nikdy nepodařilo prosadit, a častokrát to dokonce skončilo velkým fiaskem, zkouší to komunikační branže stále znovu. Je samozřejmě otázka, zda je to tím, jak říká jeden můj kamarád, že o lidech z reklamy se často dá říci to samé jako o novinářích – “kdo o tom nic neví, ten o tom píše”? Bůh suď, ale druhá část konference, kde vystupovalo o hodně více lidí jak z reklamy, tak i od zadavatelů, celkem jasně ukázala, že tento střet nebyl jen teoretický. Kolegyně z časopisu Trend marketing, která ho sledovala podrobně, to pak v redakci okomentovala slovy: “V podstatě se došlo k tomu, že lidi z reklamek o tuto sortu zadavatelů nestojí, protože dávají málo peněz. A zadavatelé zase nestojí o reklamní agentury, protože jim nemají co nabídnout.” Ale to se tak někdy stává, že?


šéfredaktor

×

Šéfredaktorem iHNed.cz Daniel Dočekal

Starší článek

Češi na internetu nejvíce stahují filmové hity a porno

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více