Vzpomínky na “rybičku”
Většinou už při prvním použití z nožíku odpadly červené plastové krytky, jednotlivé čepele “multifunkčního nožíku s 11 funkcemi” se viklaly všemi směry a o jejich ostří ani nemluvě. Vývrtka se pak narovnala strachy, když uviděla láhev od vína. Tato historická zkušenost vychovala zadavatele k nedůvěře v levné nožíky. Pokud už chtějí nůž podobného typu darovat, ostražitě dbají na jeho kvalitu. Každý dodavatel sice drží v nabídce pár multifunkčních zavíráků v cenové úrovni 30-60 Kč, ale jejich žádanost je poměrně malá.
Kvalita svou cenu opravdu má
Kvalita nožíků o kategorii vyšší už je samozřejmě daleko lepší, splňují “standard rozdávaného reklamního předmětu”, jednotlivé nástroje fungují, nůž se při správném použití nerozpadne, ale kvalitu Victorinoxu od nich čekat nemůžete. Požadované funkce jsou především vývrtka, dva otvíráky, šroubovák, pilka a nůžky. Pokud má takový reklamní nožík sloužit k odřezávání a očišťování hub dvakrát do roka, není to špatný dárek.
Do “dvou stovek” je to slušné
Nejžádanější je cenová kategorie od 70 do 150 Kč, ve které už dodavatelé dokáží nabídnout značkovou kvalitu za přijatelnou cenu. V této kategorii se pohybuje například široká škála nožů značky Schwarzwolf. Jsou to nože, které splňují vše, co se od nože očekává, a potěší každého muže. Ať už je to rybář, turista, houbař nebo cestovatel, každý v této kategorii najde ten správný nůž, jenž mu vyhovuje.
Od 200 Kč výše se pak pohybuje švýcarská elita Victorinox a Wenger. Jejich pověstné multifunkční zavíráky znají úplně všichni. Avšak vzhledem k jejich cenové úrovni se nerozdávají tak běžně a patří spíše do kategorie VIP dárků.
Autor je generálním ředitelem společnosti iMi Partner.
Za groš kudla. U nožů je kvalita vidět “na první použití”.