Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Výzkum letáku jako základního nástroje komunikace

Redakce MAM26. 3. 2007

Výzkum letáku jako základního nástroje komunikace




Celkové procento lidí ovlivnitelných letáky se dlouhodobě blíží 80 %. Letáky jsou nejvíce ovlivnitelní nakupující se základním nebo středoškolským vzděláním, nicméně se ukázalo, že i vysokoškoláci na letákové akce reagují. Sledování letáků je ovlivněno také velikostí domácností čím více dětí, tím více domácnosti podle letáků nakupují. Z prodejních formátů nakupující nejvíce reagují na letákové akce hypermarketů a diskontů.


V průměrné městské poštovní schránce se každý týden objeví přibližně 30 letáků. Alespoň občas se leták objeví ve schránkách 96 % domácností. Podle odhadů Incoma Research a Incoma Consult investovaly v roce 2006 dodavatelské firmy do svých prezentací na letácích 8 miliard korun, což ve srovnání s jinými médii přibližně odpovídá investicím do televizní reklamy. Dodavatelé nesou další náklady spojené s přítomností na letácích ve snížení vlastní marže a v objednávkách zásob na delší dobu, než odpovídá době platnosti letáku. Obchodníci díky akčním nabídkám zboží z každé stokoruny tržeb přijdou o 5 Kč, tj. ročně o 15 miliard korun.


Letákové kampaně ve střední a východní Evropě


Z globálnějšího úhlu pohledu, jak nám ho nabí-zí studie Shopping Monitor Central & Eastern Europe 2006/07 společností Incoma Research a GfK, vidíme, že nejaktivnější jsou v letákových kampaních ve středo- a východoevropském regionu velké maloobchodní řetězce na Slovensku. Letáky zde do schránek dostává 96 % domácností. Srovnatelně vysoké procento zánosu má Česká republika (91 %) následovaná Slovinskem (89 %), Chorvatskem (86 %) a Maďarskem (80 %). Na-opak relativně velmi nízká je úroveň distribuce propagačních letáků například v Rumunsku, Bulharsku nebo v Srbsku a Černé Hoře. V těchto zemích dostává letáky do schránek méně než polovina domácností.


Velký efekt mají letákové kampaně, podle studie Shopping Monitor Central & Eastern Europe 2006/07, například ve Slovinsku, kde 40 % respondentů deklaruje, že letáky dostává a také podle nich nakupuje. Úspěšný je dopad distribuce letáků také v České republice, kde podle letáků nakupuje 35 % domácností, na Slovensku (33 %) a v Kyjevě na Ukrajině (32 %).


Velký potenciál k ovlivnění spotřebitelů existuje například v Polsku, kde 24 % domácností tvrdí, že letáky do schránek dostává, ale přitom je vůbec nečte. Podobná je situace také v Rusku (Moskva, Petrohrad), kde letáky dostává, ale nečte 21 % domácností, nebo v Maďarsku (16 %), Chorvatsku (15 %), ale i v České republice (15 %).


Autor je product manager Leaflet Monitor CEE společnosti Incoma Research.


p13obr_graf1.jpg


p13obr_graf2.jpg


×

ÚOHS snížil pokutu za kartel Billy a Meinla

Starší článek

Podíly ČT1 v únoru byly nejvyšší za posledních 14 měsíců

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Ogilvy

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Akce

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více