Vyhledávače pod lupou
Na podstatné rozdíly v chování dvou skupin uživatelů internetových vyhledávačů (tzv. hledačů informací a kupců) upozorňuje nová studie agentur De Vos & Jansen Market Research a Search Engine Mediabureau Checkit. Obecně sledují uživatelé internetu v průměru výsledky vyhledávání 1,1 vteřiny a 98 % jich pozoruje výstupy v posloupnosti, která jim je nabídnuta. Na první trojici výstupů se přednostně zaměřuje 96 % surferů a 31 % respondentů označuje za primární objekt svého zájmu kategorii tzv. sponzorovaných výsledků vyhledávání na pravé straně stránky. Kupci pozorují výsledky zpravidla 11,4 sekundy, procházejí jich větší počet (cca 10) a jsou spíše orientováni na značky. Hledače informací zajímá nižší počet výsledků (asi 8), které prohlíží v průměru 9,4 vteřiny. Větší cenu pro ně má samotný obsah než známá jména.