Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Vyberte si správný papír

Redakce MAM19. 3. 2007

Vyberte si správný papír




Je také třeba brát v úvahu technické a tiskové možnosti daného papíru, které někdy bývají v rozporu s představou zadavatele zakázky a grafickým návrhem. Dalším nezanedbatelným faktorem, jenž má velký vliv na výběr papíru, je jeho finanční náročnost. Sladit všechny tyto faktory ke spokojenosti všech není nic jednoduchého, každopádně doporučujeme provádět ve spolupráci s odborníkem, protože výběr papíru je jedním z nejdůležitějších kroků k dokonalé finální tiskovině.


Špatný papír zhatí plány


Papír dokáže koncového uživatele oslovit již v samém počátku, poskytuje zrakový i hmatový zážitek, a tím dokáže jakoukoli tiskovinu pozvednout na vyšší úroveň.


Při výběru papíru hraje velkou roli mnoho faktorů, od grafického návrhu přes výběr tiskové technologie, barevnosti, kvality, dalšího zpracování papíru a jeho finanční náročnosti. Ne každý grafik nebo zadavatel zakázky je specialista na tisk a zušlechťování papíru, proto by finální návrh měl být konzultován s tiskárnou nebo s jiným papírovým specialistou. Na hrubě strukturovaný papír nemůžeme tisknout jemné detaily, na průhledné barevné papíry a metalické papíry je třeba při tisku používat oxidační barvy, kvalitní barvotisky se doporučují tisknout na natírané papíry apod. Pokud je nějaká fáze realizace a tisku podceněna, finální výsledek nemusí být vždy uspokojivý.


Za kvalitu se platí


Otázkou je, jak chápeme výraz “kvalitnější papír” v oblasti speciální grafických papírů. Obecně platí, že se cena odvíjí od ceny všech surovin pro výrobu papíru, nákladů na vývoj papíru, cenu samozřejmě také ovlivňuje vzhled papíru, zda se jedná o strukturovaný papír nebo o papír se speciální povrchovou úpravou, módní trendy apod. Všechny tyto faktory ovlivňují vnímání a hodnotu papíru, což se následně odráží i v jeho ceně. Nicméně nabídka speciálních grafických papírů je velmi široká, naše společnost je schopna uspokojit zákazníky hledající kompromis mezi kvalitou a cenou, stejně jako náročné zákazníky hledající netradiční a trendové papíry. Je radost spolupracovat se zákazníky, kteří si uvědomují, že tiskovina na kvalitním papíru je nedílnou součástí jejich image a při výběru papíru se nelimitují pouze cenou.


V této oblasti by se dalo říci, že “papírová kultura a prezentace” je zatím v ČR podceňovaná ve srovnání se zeměmi západní Evropy, kde je použití kvalitního papíru pro firemní tiskoviny základním předpokladem pro úspěšnou externí komunikaci, protože odráží image a firemní identitu společnosti. Pro velké množství českých firem není bohužel zatím tolik důležité, na jakých papírech jsou tištěny jejich firemní materiály. Při výběru papíru si neuvědomují, že mohou sice ušetřit volbou levného papíru, ale rozhodně se tím zbavují možnosti upoutat pozornost již při prvním kontaktu s příjemcem tiskoviny a učinit svá obchodní sdělení a celkovou image jedinečnou.


Nebojte se zeptat


Zákazník by měl výběr papíru konzultovat s odborníkem. Ve společnosti Antalis může zákazník výběr papíru konzultovat na profesionální úrovni v naší specializované prodejně Le Papier. Zde si může vybrat z velkého množství papírů a kartonů, získat vzorky nebo přímo nakoupit již od jednoho archu. Pro inspiraci je zde i galerie s ukázkami různých polygrafických technik na reklamních a firemních tiskovinách vyrobených z nabízených papírů. Pro vážnější zájemce se zde rovněž pořádají specializované semináře.


Výběr papíru je možné konzultovat také s našimi backsellery, jejichž hlavní pracovní náplní je kromě prodeje poskytovat odborné konzultační a poradenské činnosti v oblasti speciálních grafických papírů přímo u zákazníka.


Na co to bude?


Zákazník by si měl hned v počátku ujasnit na jaký účel bude papír používat, zda chce pouze jednorázovou tiskovinu, nebo zda bude papír používat dlouhodobě, např. na veškeré firemní tiskoviny. Ne všechny papíry jsou vyráběny v celém rozsahu gramáží. Pro firemní tiskoviny je třeba 90-100g/m2 na hlavičkový papír, 160g/m2 na letáčky či reklamní tašky, 220-300g/m2 na vizitky a desky. Na obaly se používají i vyšší než uvedené gramáže.


Samozřejmě je potřebné znát požadované množství, některé papíry je možné koupit od 1 archu, u jiných může být minimální odběrové množství rys a v případě speciální zakázkové výroby až několik tun.


Důležitým kritériem je další způsob zpracování papírů, tj. např. tisk ofsetový, digitální apod., ražba, foliový tisk atd.


Něco skladem, na něco si počkáte


Speciální grafické papíry jsou vyráběny ve velmi širokém sortimentu druhů, barev i ražeb. Většina papírů z nabídky společnosti Antalis je skladem v České republice a termín dodání je do druhého dne od objednávky. U ostatních papírů je třeba počítat s delším dodacím termínem, který záleží na objednaném množství a výrobci. Pokud jsou speciální papíry vyráběny přímo na zakázku, musí zákazník počítat s prodloužením termínu dodání. V takové případě si však zákazník zvolil jedinečný papír, na který je ochotný i počkat.


Kateřina Čermáková je produktová manažerka společnosti Antalis pro speciální grafické papíry, Ivana Petrová je manažerka Le Papier – centra speciálních papíru Antalis


 


p15_pap_r.jpg


Není papír jako papír. Výběr správného papíru je docela věda, a zejména v našich končinách se dost podceňuje.

×

Z Oskara do GE Money

Starší článek

Absolutním vítězem TV ankety popularity TýTý se stal Karel Gott

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více