V in-storu vládnou cukrovinky a drogerie
Nejaktivnější značkou v místě prodeje se opět minulý měsíc stalo Tesco, které se soustředilo zejména na slevové promoce výrobků své privátní značky (PZ). Svými celkem 67 akcemi si vytvořilo obrovský náskok před druhou nejaktivnější značkou Milkou.
Podívejme se blíže na konkrétní výrobky PZ, které Tesco v únoru podporovalo. V celé síti byla věnována pozornost nealkoholickým nápojům, cukrovinkám, mraženému zboží a drogerii. Konkrétně byly podpořeny džusy Tesco Mix a limonády Tesco Mix slevou a paletovým umístěním. Z cukrovinek si retailer pro podporu vybral perníky s čokoládovou polevou Tesco, Tesco piškoty a čokoládové bonbony Mix. Všechny cukrovinky podpořil slevou a umístěním na čele regálu. Z mraženého zboží si vybral rybí prsty a zmrzlinu Tesco Mix. V drogerii se podpora dostala výrobku Washing Powder (9 kg), přípravku na mytí nádobí Tesco a soli a pěně do koupele Tesco. Jistou podporu Tesco poskytlo také své řadě kalifornského vína.
Společně s poskytnutou podporou ostatním výrobkům tradičních značek se Tesco stalo rovněž nejaktivnějším řetězcem za únor. S 293 různými promočními akcemi daleko předstihlo Hypernovu (191), Interspar (169) a Globus (112).
Cukrovinky do čela
V privátních značkách si celkově nejlépe vedly cukrovinky, což představuje velký zlom oproti měsíci lednu, kdy je řetězce nepodporovaly vůbec. Velmi dobře se vedlo také drogerii, mraženému zboží a nealkoholickým nápojům. Vzrostla rovněž podpora alkoholických nápojů, která byla stejně jako u cukrovinek v lednu nulová.
Podpora značkových výrobků je procentuálně srovnatelná s privátními značkami. Nejpodporovanějšími segmenty jsou drogerie a cukrovinky. Nárůst podpory cukrovinek souvisí s blížícími se Velikonocemi. Nejpodporovanějšími značkami na regále byly také Milka a Orion, Opavia skončila na šestém místě a Figaro na dvanáctém.
Velmi dobře si vede také kosmetika a roste podpora alkoholických nápojů. Mražené zboží a nealkoholické nápoje se drží stabilní hladiny. Nejaktivněji podporovaly své značky společnosti Henkel a Procter & Gamble, které se už chystají na jarní úklid.
Připraveno ve spolupráci s časopisem Regal
Jaro dělá své. Promotion sladkostí na prodejní ploše sílí díky Velikonocům, drogistické zboží spoléhá na tradici jarního úklidu a návrat Čechů na chaty a chalupy.
značka | počet promo | druh proma |
Tesco | 67 | AŘ – sleva |
Milka | 30 | AŘ – sleva/vlastní stojan |
Orion | 27 | AŘ – sleva/vlastní stojan |
Pampers | 26 | AŘ – sleva/paletová dekorace/jiné promo |
Schwarzkopf | 22 | AŘ – sleva/vlastní stojan/regálová dekorace |
Spar | 16 | AŘ – sleva |
Opavia | 15 | AŘ – sleva/jiné promo |
Garnier | 14 | AŘ – sleva/vlastní stojan/regálová dekorace |
Staropramen | 14 | AŘ – sleva/lednice/jiné promo |
Coca-Cola | 13 | AŘ – sleva/lednice/paletová dekorace |
Gillette | 13 | AŘ – sleva/vlastní stojan/regálová dekorace |
Figaro | 12 | AŘ – sleva/vlastní stojan/jiné promo |
Kofola | 12 | AŘ – sleva/lednice |